لینک های دسترسی

Breaking News

غنی: جهان هشدار ما را در مورد داعش جدی نه گرفت


رئیس جمهور افغانستان در نشست امنیتی مونیخ در مورد وضعیت افغانستان سخنرانی کرد.
رئیس جمهور افغانستان در نشست امنیتی مونیخ در مورد وضعیت افغانستان سخنرانی کرد.

محمد اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان گفت، سال گذشته زمانی که "ما" در مورد داعش در افغانستان هشدار دادیم، چنین ذهنیتی به میان آمد که گویا رئیس جمهور افغانستان میخواهد توجه جهانی را به افغانستان جلب کند. آقای غنی افزود "امیدوارم که امروز کسی این را موضوع را رد نکند".

رئیس جمهور غنی، گفت که تمام کشور های منطقه به شمول روسیه، چین و سایر کشور ها به ویژه پاکستان، ناقضین شان را به افغانستان می فرستند.

آقای غنی افزود که القاعده از بین نرفته است و زمانی که "ما" بر تهدید داعش تمرکز داشتیم القاعده دوباره منسجم شد و اکنون "ما" باید به تهدید القاعده جدید نیز رسیدگی کنیم.

رئیس جمهور غنی گفت که تحریک طالبان پاکستان و شبکه های حقانی و سایر گروه ها، تهدید مشترک بود و اقتصاد جرمی، سکوی مشترک را برای این جنبش ها فراهم میسازد. او علاوه کرد که مهاجرین، مواد مخدر و قاچاق بخش های همین شبکه اند.

آقای غنی در ختم سخنانش از کشور ها، نهاد ها و جوامع مدنی تقاضا کرد تا برای حمایت از افغانستان در راستای مبارزه با موجی از خشونت ها، با استفاده از هر نوع ابزار، کمک کنند.

بر اساس اعلامیه ریاست جمهوری افغانستان، محمد اشرف غنی در حاشیه این کنفرانس با رهبران و مقامات بلند رتبه کشور های اشتراک کننده در کنفرانس مونیخ، دیدار خواهد داشت.

در کنفرانس مونیخ المان، رهبران سیاسی جهان و مسئولین سازمان های بین المللی شرکت دارند که روی موضوعات مهم جهانی خاصتاً مبارزه با دهشت افگنی، بحران مهاجرت، ثبات منطقوی، آینده ناتو و امنیت اقلیمی بحث می کنند.

  • 16x9 Image

    ژیلا سمیعی - واشنگتن

    گوینده، مجری و تهیه کننده پیشین در رادیو کابل که بیشتر از ده سال است در بخش دری رادیو آشنا صدای امریکا، ایفای وظیفه می کند.

XS
SM
MD
LG