لینک های دسترسی

Breaking News

رئیس جمهور غنی با سر منشی ناتو صحبت تیلفونی کرد


جينزستولتنبرگ سرمنشی ناتو
جينزستولتنبرگ سرمنشی ناتو

دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری افغانستان می گوید سرمنشی ناتو در مکالمه تیلفونی، در رابطه به تداوم همکاری های ناتو با افغانستان صحبت نمود و از ادامه همکاری های پیمان اتلانتیک شمالی، به رئیس جمهور غنی اطمینان داد.

آقای شتولتنبرگ تصریح کرد که در حال حاضر به تعقيب تصميم ايالات متحده در خصوص حفظ سطح موجود همكارى هاى امنيتى و کمک های نظامی، کشور های آلمان و ترکیه از اعضا مهم اين سازمان نيز تصميم اتخاذ نموده اند كه همچنان به همكارى هاى نظامى خود در چوكات ماموریت حمايت قاطع ادامه دهند.

سرمنشی ناتو افزود که قرار است سایر اعضای سازمان ناتو نیز بعد از رایزنی و مشوره با وی، حضور و کمک های خویش را با افغانستان در چوكات ماموريت حمايت قاطع ادامه دهند.

در اعلامیه ارگ گقته شده که رئیس جمهور محمد اشرف غنی ضمن قدردانی از همکاری های دیرینهء ناتو در افغانستان، تأمین و تقویت روابط افغانستان را با کشور های عضو سازمان ناتو مهم دانست و بر تقویت روابط با این کشور ها تاکید کرد.

در عین حال قوماندانی ماموریت حمایت قاطع نیز در اعلامیه گفته است که شب گذشته

سرمنشی ناتو در تماس تيليفونی که با رئیس جمهور افغانستان داشت از تصميم رئیس جمهور باراک اوباما در مورد حضور نيروهای امريکايی بعد از ۲۰۱۶ استقبال کرده است.

جينز شتولتنبرگ سرمنشی ناتو از نيروهای امنيتی افغان نیز ستایش نموده است.

XS
SM
MD
LG