لینک های دسترسی

Breaking News

سربازان ناتو از کنر بیرون شدند


سربازان خارجی مستقر در کنر امریکایی بودند
سربازان خارجی مستقر در کنر امریکایی بودند

مقام های ولایت کنر می گویند که نیرو های پولیس توانمندی تامین امنیت کامل آن ولایت را دارند.

نیرو های ناتو مستقر در کنر پس از ده سال انجام ماموریت جنگی و امنیتی در آن ولایت، تاسیسات شان را به نیرو های افغان تحویل داده و به شکل کامل آن ولایت را ترک گفتند.

جنرال عبدالحبيب سيدخيل، قوماندان امنيه ولايت کنر به راديو آشنا گفت که این نیرو ها شام سه شنبه پس از خروج از کنر، در میدان هوایی شهر جلال آباد مستقر شدند. به گفتۀ وی سربازان ناتو در اسعد آباد، سرکانو و وته پور ولایت کند مستقر بودند.

جنرال سيدخيل می گويد این نیرو های خارجی که متشکل از سربازان امریکایی اند تنها وسایط و تجهیزات شان را حمل کرده و تاسیسات خود را به قوای افغان تسلیم کردند.

به گفتۀ قوماندان امنيه کنر اکنون نيروهاى افغان در همه پوسته ها و پایگاه های نظامی آیساف در کنر مستقر شده و به فعالیتآغاز کرده اند.

جنرال عبدالحبيب سيدخيل مي گويد که در نبود نیرو های خارجی در ولایت کنر، هیچگونه نگرانی از وضعيت امنيتى و پاسخگویی به تهديدات مخالفان مسلح وجود ندارد.

در همین حال شجاع الملک جلاله، سرپرست ولایت کنر مي گويد که پس از خروج سربازان ناتو از ولایت کنر، در گراف رویداد های امنیتی و نا امنی کاهش رونما خواهد شد.

آقای جلاله گفت که طالبان در گذشته حضور سربازان خارجی را در کنر دلیل ادارۀ شورشگری شان عنوان می کردند، اما به گفتۀ وی اکنون با خروج این نیرو ها، طالبان کنر باید خود را از طالبان خارجی جدا کنند.

سرپرست ولایت کنر گفت که طالبان جزء از اجتماعی افغانی اند او افزود که هیچ مشکلی با پیوستن طالبان افغان در درون اجتماع وجود ندارد.

خروج سربازان امریکایی زیر فرمان ناتو از کنر در حالی صورت می گیرد که ولسوالی های مرزی آن ولایت هنوز هم با تهدید حملات راکتی نظامیان پاکستان روبرو است.

XS
SM
MD
LG