لینک های دسترسی

Breaking News

رئیس جمهور غنی استعفای رئیس امنیت ملی را پذیرفت


رحمت الله نبیل در حکومت حامد کرزی رئیس جمهور پیشین افغانستان نیز برای چند سال رئیس امنیت ملی بود.
رحمت الله نبیل در حکومت حامد کرزی رئیس جمهور پیشین افغانستان نیز برای چند سال رئیس امنیت ملی بود.

محمد اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان استعفای رحمت الله نبیل رئیس عمومی امنیت ملی افغانستان را پذیرفت.

آقای نبیل در دلیل استعفایش را این چنین نگاشته است " متاسفانه در جریان چند ماه گذشته بر علاوۀ اینکه با بعضی پالیسی ها همنظر نبودم شرایط طوری بالایم تحمیل گردید که زمینه های کار برایم محدود گردیده و فضای اعتماد کاری به دلایل مختلف آنقدر مکدر گردید که منجر به فشار های بی حد و حصر شما و همچنان مطالبۀ متواتر شما بطور شفاهی در زمینه کناره گیری ام از این پست گردید."

زندگینامۀ مختصر رحمت الله نبیل

زندگینامۀ مختصر رحمت الله نبیل

متولد سال ۱۳۴۸ در ولسوالی جغتوی ولایت وردک، انجنیر ساختمانی، تسلط به زبانهای پشتو، دری و انگلیسی، متاهل دارای سه پسر و سه دختر

از سرطان ۱۳۹۲ تاکنون به‌حیث سرپرست و سپس رئیس عمومی امنیت ملی ایفای وظیفه کرد.

در سال ۱۳۹۱ به صفت معاون شورای امنیت ملی افغانستان به کار ادامه داد.

در سال ۱۳۸۹ به‌حیث رئیس عمومی امنیت ملی افغانستان به کار گماشته شد.

در سال ۱۳۸۵ به صفت رئیس ادارۀ محافظت رئیس جمهور افغانستان گماشته شد و این اداره را اساس گذاشت.

در سال ۱۳۸۳ به‌حیث معاون روابط داخلی شورای امنیت ملی در حکومت افغانستان آغاز به کار کرد.

در سالهای قبل از ۱۳۸۱ برای حدود ده سال در بخش‌های مختلف کمیشنری سازمان ملل متحد در امور مهاجرین ایفای وظیفه کرد.

با اینحال آقای نبیل در استعفا نامه اش که عنوانی رئیس جمهور نگاشته است که از محمد اشرف غنی برای اینکه او را به حیث کاندید ریاست عمومی امنیت ملی به ولسی جرگه معرفی نموده بود ابراز تشکری کرده و گفته است که دراین مدت مانند گذشته تلاش کرده و به وظیفه اش صادقانه ادامه داده و دست آورد های ملموسی نیز داشته است.

گفته میشود که رئیس جمهور محمد اشرف غنی پس از پذیرش استعفای آقای نبیل، مسعود اندرابی را به حیث سرپرست ریاست عمومی امنیت ملی تعیین کرده است.

اما یکی از نزدیکان عبدالله عبدالله رئیس اجرائیۀ حکومت وحدت ملی افغانستان که نخواست نامش فاش شود به صدای امریکا گفت که تا حال آقای عبدالله با استعفای رئیس امنیت ملی موافقه نکرده است.

رحمت الله نبیل روز گذشته نیز با اشاره به استقبال گرم مقامهای پاکستانی از محمد اشرف غنی در میدان هوایی اسلام آباد در صفحۀ فیسبوک خود نوشته بود "ما ها با فير ٢١ توپ هوايي آنقدر هراسيديم و يا هم ذوق زده شديم كه قبول كرديم ! كه ما تا بحال ٤٠ حمله/ عمليات بر ضد دشمنان پاكستان انجام داديم و به زودى جهت اطمينان خاطر دوستان شصت ساله مان عمليات وسيع را عليه ملا فضل الله اغاز مينماييم!".

آقای نبیل از مدت یک و نیم دهه به اینسو درپست های مختلف دولتی کار نموده است واز مدت پنج سال تاحال مسوولیت ریاست عمومی امنیت ملی افغانستان را داشت.

  • 16x9 Image

    نجیب‌الله احمدیار

    نجیب‌الله احمدیار کار با رسانه‌ها را در سال ۲۰۰۱ میلادی آغاز کرد و از سال ۲۰۰۹ به اینسو در صدای امریکا به صفت ویراستار، نویسنده و مجری برنامه‌های رادیویی، تلویزیونی و دیجیتلی کار می‌کند. 

XS
SM
MD
LG