لینک های دسترسی

Breaking News

صدوپنجاه میلیون دالر نرخ یک اپارتمان در منهاتن نیویارک


Republican presidential nominee Donald Trump and Democratic presidential nominee Hillary Clinton speak during their first presidential debate at Hofstra University in Hempstead, N.Y., Sept. 26, 2016.
Republican presidential nominee Donald Trump and Democratic presidential nominee Hillary Clinton speak during their first presidential debate at Hofstra University in Hempstead, N.Y., Sept. 26, 2016.

بهای واحدهای مسکونی جدیدترین نسل آسمان‌خراش‌های شهر نیویارک، گاهی حتا به ۱۵۰ میلیون دالر می‌رسد که این افزایش بها مقارن با افزایش ارتفاع ساختمان ها در این شهر مزدحم نیز است.

یکی از جدیدترین آسمان‌خراش‌های مسکونی نیویارک ۴۲۶ متر ارتفاع دارد. این ساختمان در حال حاضر مرتفع‌ترین ساختمان مسکونی در نیم کره غربی است و البته این تنها آسمان‌خراش مسکونی در این شهر نیست.

هم اکنون ۱۲ آسمان‌خراش مسکونی در ناحیه منهاتن شهر نیویارک زیر ساخت است که اوسط نرخ شماری از اپارتمان‌های آن حدود ۴۰ میلیون دالر است.

روزنامه نیویارکتایمز گزارش داده است که بسیاری از این اپارتمان‌ها توسط شرکت‌های غیرفعالی خریداری می‌شود که از آن برای ترفندهای مالی استفاده می‌کنند.

ادوارد مرملستین، متخصص سرمایه‌گذاری ساختمان‌های مسکونی می‌گويد که شمار زیاد خریداران بین المللی، نیویارک را محل با ارزش برای سرمایه گذاری دیده و به گفتۀ وق در مقایسه با سایر شهرها نیویارک را ارزان‌تر با امکان رشد زیاد می بینند.

اما خرید این ساختمان‌ها توسط سرمایه‌گذاران خارجی مخالفان خود را نیز دارد. پل گولدبرگر، منتقد معماری می‌گويد که خارجی ها از درآمد شان مالیه نمی پردازند زیرا دفاتر آنان در نیویارک نیست.

گولدبرگر می گوید که اکثر مشتریان خارجی اپارتمان های نیویارک مالیات املاک نپرداخته و به گفتۀ وی قوانین موجود هم راه های گریزی را گذاشته است تا ساختمان های سربه فلک بدون توجه به افکار عمومی ساخته شود.

هیات مدیره محلی منهاتن نیز اخیراً به مساله این آسمانخراش‌ها پرداخته است. لیلا لاجیسیکو، عضو هیات مدیره محلۀ منهاتن در شهر نیویارک می گوید که ساختمان های بلند این شهر روی پارک مرکزی شهر نیویارک سایه انداخته است.

او می گوید که مشکل تنها از یک ساختمان نیست بلکه حدود ۱۲ آسمان‌خراشی است که اعمار آن در باریکۀ منهاتن برنامه ریزی شده است.

منتقدان می گویند که سایۀ این آسمان‌خراش‌ها سبب خواهد شد تا مردم به ویژه در سرمای زمستان نتوانند از بخشی از پارک مرکزی نیویارک استفاده کنند، اما سازندگان آسمان‌خراش‌ها بی خیال همچنان به بنای آن‌ها ادامه می‌دهند.

XS
SM
MD
LG