لینک های دسترسی

Breaking News

دیدار رئیس جمهور اوباما از وطن آبایی اش


َرئیس جمهور اوباما عازم افریقا شد
َرئیس جمهور اوباما عازم افریقا شد

بارک اوباما رئیس جمهور ایالات متحده امروز واشنگتن را به قصد سفر به سرزمین آبایی اش کینیا، ترک گفت. وی به روز جمعه، ضمن اشتراک در نشست تشبث تجارتی جهان در نایروبی، رشد روابط اقتصادی امریکا و کشور های تحت حاروی افریقا را برجسته خواهد ساخت. همچنان او نخستین رئیس جمهور ایالات متحده خواهد بود که به اتیوپیا میرود.

گروه های حقوق بشر سفر آقای اوباما به اتیوپیا را، به دلیل برخورد حکومت آن کشور با ناراضیان سیاسی، مورد انتقاد قرار داده اند.

آقای اوباما اواخر روز چهارشنبه، در یک محفلی که به مناسبت امضای قانون رشد و فرصت های افریقا در قصر سفید برگزار شده بود، پیرامون تجارت با افریقا صحبت کرد. آقای اوباما گفت با وجود آزمون ها، افریقا جای مساعد برای تجارت بوده و بازار های سریعاً روبه رشد جهان را دارا میباشد.

او گفت قانون تجارت برای تشویق حکومت داری خوب، حقوق کار و حقوق بشر در افریقا ادامه خواهد یافت.

آقای اوباما در ماه گذشته سند تمدید یک قرارداد ده ساله در بخش مجوز تجارت با افریقا را امضأ کرد. این مجوز در طول سال گذشته سطح تجارت میان ایالات متحده و کشور های تحت حاروی افریقا را به 73 میلیارد دالر بلند برد که بیش از نیم این مراودات تجارتی را، صادرات ایالات متحده تشکیل میداد.

بیش از 40 کشور جنوب صحرای افریقا برای بهره بردن از مزایای مقررات تجارت با ایالات متحده واجد شرایط شمرده میشوند. بر اساس مجوز تجارتی، واردات از افریقا به ایالات متحده به طور رایگان صورت میگیرد.انگولا و نایجریا دو کشور صادرکنندۀ نفت درین مفاد شامل اند.

آقای اوباما تلاش های جدی اش را برای افزایش روابط ایالات متحده با افریقا متمرکرساخته و در ماه گذشته، نشست مشترک رهبران امریکا و افریقا را در واشنگتن برگزار کرد.

مایک فورمن نمایندۀ تجارتی ایالات متحده و سوزان رایس مشاور امنیت ملی ایالات متحده گفته اند که با پیشرفت روابط تجارتی با افریقا، فرصت های بزرگ اقتصادی مهیا خواهد شد.

XS
SM
MD
LG