لینک های دسترسی

Breaking News

رهبر گروه تندرو لشکر جنگوی کشته شد


وزارت خارجۀ امریکا ملک اسحاق را درج فهرست دهشت افگنان بین المللی کرده بود
وزارت خارجۀ امریکا ملک اسحاق را درج فهرست دهشت افگنان بین المللی کرده بود

ملک اسحاق رهبر مخوف گروه تندرو سنی موسوم به لشکر جنگوی با دو پسر، معاون و ۱۰ تن از همراهانش صبح امروز در پاکستان کشته شد.

رهبر گروه جنگوی که ارتباط نزدیک با شبکۀ القاعده داشت، دو روز قبل به ظن دست داشتن در کشتن دو مسلمان شیعه، دستگیر شده بود.

مقام های پاکستانی می گویند که کاروان حامل اسحاق صبح امروز در مسیر زندان شهر ملتان در ساحۀ مظفرگر مورد کمین افراد مسلح قرار گرفت و در نتیجۀ زد و خورد، رهبر گروه جنگوی و کم از کم ۱۳ تن از افرادش کشته شدند.

اسحاق قاتل خطرناکی بود که حتا قاضی ها از او می ترسیدند و در جلسات محاکم، به او چای و بسکیت سفارش می کردند.

ملک اسحاق که گفته می شود هنگام مرگ ۵۵ یا ۵۶ سال عمر داشت، برای چندین سال در پاکستان فعالیت آزادانه داشت. جزییات کشته شدن او در پاکستان مبهم باقی مانده است.

ملک اسحاق به کشتار صدها مسلمان شیعۀ پاکستان و طراحی حملات بر اهداف شیعیان به ویژه در ایالت بلوچستان متهم است. او مسوولیت بم گذاری سال ۲۰۱۳ بر شهر کویته را بردوش گرفته بود که در آن ۲۰۰ نفر عمدتاً مسلمانان شیعه کشته شدند.

وزارت امور خارجۀ ایالات متحده امریکا سال گذشته ملک اسحاق را به اتهام حملات مسلحانه، بم گذاری و کشتار رهبران مذهبی شیعه و فعالان مدنی در پاکستان، در فهرست دهشت افگنان جهانی شامل ساخت.

XS
SM
MD
LG