لینک های دسترسی

Breaking News

یوناما: در پکتیکا ۱۷ نفر کشته و ۶۰ نفر زخمی شد


از کابل برای انتقال زخمی شده‌‎گان درخواست کمک شده است.
از کابل برای انتقال زخمی شده‌‎گان درخواست کمک شده است.

هیئت معاونت ملل متحد برای افغانستان یا یوناما با نشر خبرنامه یی گفته است که در حملۀ انتحاری روز گذشته در پکتیکا ۱۷ غیرنظامی به شمول ۱۵ کودک کشته شده و کم از کم ۶۰ غیرنظامی دیگر عمدتاً کودکان زخمی شده اند.

پیشتر از آن وزارت داخلۀ افغانستان با نشر خبرنامۀ گفته بود که در این حمله ذریعۀ موتر بم گذاری شده در قریۀ سیگانۀ ولسوالی خیرکوت ولایت پکتیکا ۹ نفر کشته و سس نفر دیگر زخمی شده است.

محمدنعیم یکی از بزرگان قومی به صدایی امریکا گفت که در میان کشته شده‌گان هفت کودک نیز شامل است. او افزود که حدود ۳۰ نفر دیگر در این رویداد زخمی شده است که ۱۲ تن آنان نیز کودکان اند.

طالبان که همواره چنین حملات به آن گروه نسبت داده می شود، با ارسال پیام به رسانه ها گفته اند که جنگجویان آن گروه در این رویداد دخالتی نداشته اند و نه هم پلان عملیات در آن ساحه را داشته اند.

یک کارمند مرکز صحی اردوی ملی در ولسوالی خیرکوت نیز گفت که تا کنون پنج کشته و ۳۰ زخمی به آن شفاخانه منتقل شده است. او که نخواست نامش گرفته شود به صدای امریکا گفت که در میان کشته شدگان دو کودک نیز شامل است.

افسرخان، رئیس شورای ولایت پکتیکا نیز این رویداد را تایید کرد و به صدای امریکا گفت که وضعیت صحی شماری از زخمی شدگان وخیم است. او افزودکه از کابل خواسته شده است تا برای انتقال زخمی شدگان به مرکز، هیلیکوپتر فرستاده شود.

سال گذشته نیز در جریان رقابت والیبال در ولسوالی یحیی خیل ولایت پکتیکا حملۀ انتحاری صورت گرفت که در نتیجۀ آن بیش از ۶۰ نفر کشته و ده ها نفر دیگر زخمی شد.

یوناما حملات علیه افراد ملکی و مکان های غیر نظامی را نقض فاحش قوانین بشردوستانه خوانده و از گروه های مسلح خواسته است تا این قوانین را رعایت کنند.

XS
SM
MD
LG