لینک های دسترسی

Breaking News

کشته شدن طراح حملات پاریس تایید شد


عبدالحمید اباعود، طراح حملات پاریس
عبدالحمید اباعود، طراح حملات پاریس

مقامهای فرانسه یی مرگ عبدالحمید اباعود طراح حملات دهشت افگنی پاریس را تایید کردند.

مقامها گفتند که اباعود، شهروند مراکشی تبار بلجیم، یکی از کسانی بود که در تهاجم هفت ساعتۀ روز گذشتۀ پولیس فرانسه در یک اپارتمان در محلۀ سن دونی کشته شد.

همزمان با این، قانونگذاران فرانسه یی روز پنج شنبه رای دادند تا حالت اضطرار در آن کشور برای سه ماه دیگر تمدید شود.

تصمیم جدید قانونگذاران فرانسه یی در پی حملات مرگبار دهشت افگنی روز جمعه در پاریس صورت می گیرد که در آن ۱۲۹ نفر کشته و بیش از ۳۰۰ نفر دیگر زخمی شد.

سه تیم تندروان حملات هماهنگ را در شش محل پاریس به شمول یک سالون کنسرت، ستدیوم ورزشی و دو رستوران انجام دادند.

مقام های فرانسه یی گفتند که در این حملات هفت مهاجم دخیل بودند که شش تن آنان با واسکتهای انتحاری خود را منفجر کرده و یکی دیگر به ضرب گلولۀ پولیس از پا در آمد.

حمله با سلاح کیمیایی

پیش از حملات پاریس، مانویل والس صدر اعظم فرانسه به قانونگذاران آن کشور هشدار داد که کشورش با خطرات، از جمله تهدید احتمالی حمله با اسلحۀ کیمیایی یا بیولوژیکی روبرو است.

فرانسوا هولاند، رئیس جمهور فرانسه روز چهارشنبه گفت که تمدید حالت اضطرار مقامهای آن کشور را قادر خواهد ساخت تا جلو اجتماعات یا گردهمایی ها به شمول مساجد و گروه های اجتماعی را بگیرد، جاییکه به گفتۀ وی مردم به انجام حملات دهشت افگنی ترغیب می شوند.

طرح پیشنهادی رئیس جمهور هولاند با یک سلسله انتقادات از سوی فعالان مدافع حقوق بشر روبرو شد.

مقامهای پولیس فرانسه روز پنج شنبه اعلام کردند که تا زمان انفاذ حالت اضطرار، افسران در اوقات فراغت از وظیفه هم اجازه دارند اسلحۀ شان را با خود حمل کنند تا از غیرنظامیان محافظت به عمل آید.

راب وینورایت رئیس ادارۀ هماهنگی پولیس اتحادیۀ اروپایی نیز روز پنج شنبه با برجسته ساختن ابعاد حملات پاریس گفت که این رویداد افزایش بسیار جدی دهشت افگنی را در اروپا نشان می دهد.

او گفت که رویداد دهشت افگنی پاریس پیام واضحی می فرستد که گروه دولت اسلامی قصد دارد تا شکل قساوت آمیز دهشت افگنی را در این قاره عملی سازد.

XS
SM
MD
LG