لینک های دسترسی

Breaking News

تلفات پولیس محلی افغانستان امسال ۷۰٪ افزایش دارد


جنرال عبدالحمید حمیدی معاون پولیس محلی وزارت امور داخله افغانستان می گوید در شش ماه نخست سال روان بیشتر از ۶۰۰ سرباز پولیس محلی افغان کشته و ۹۰۳ تن دیگر زخمی شده اند.

آقای حمیدی که در نشست رهنمودی پولیس محلی در ولایت هرات صحبت مینمود، تطبیق نشدن درست برنامه های آموزشی پولیس محلی و نبود تجهیزات پیشرفته را از مهمترین دلایل افزایش تلفات بین این نیروها عنوان کرد.

آقای حمیدی گفت فعالیت مثبت پولیس محلی باعث شده تا تمرکز مخالفان مسلح دولت بر این نیروها بیشتر از گذشته شود.

آقای حمیدی افزود: "فعالیت مخالفین متمرکز بالای پولیس محلی بوده زیرا ما در شش ماه اول سال بیش از ۶۰۰ پولیس شهید و ۹۰۳ نفر زخمی دادیم. که این یک رقم بسیار درشت که هفتاد در صد افزایش را نسبت به سال گذشته نشان میدهد می باشد. علت این است که مخالف به طرز العمل .... استفاده شده. و در برخی مواقع پولیس را ۱۵ الی ۲۰ کیلومتر خارج از ساحه مسوولیت اش به جنگ سوق داده اند."

معاون پولیس محلی وزارت امور داخله افغانستان همچنان میگوید که شماری از قوماندانان و مقام های ارشد شامل در نظام این کشور، سلاح و مهمات سربازان پولیس محلی را بر اساس روابط به مخالفین مسلح دولت توزیع میکنند.

آقای حمیدی می افزاید این موضوع باعث شده تا تجهیزات نظامی سربازان امنیتی افغان توسط مخالفین دولت بر علیه خودشان در جبهات جنگ استفاده شود.

"آقای حمیدی گفت: "در برخی محلات اسلحه پولیس از سوی برخی از قوماندانان به اساس روابط به افراد غیر مسوول توزیع شده و حتی وسایط زنجر پولیس به افرادیکه هیچ در نظام پولیس نسیت تسلیم داده شده است".

موضوعی که از جانب شماری از قوماندانان پولیس محلی در ولایت هرات نیز تایید می شود.

این قوماندانان که در ولسوالی های شیندند، اوبه، کروخ، پشتون زرغون و کشک کهنه هرات در حال انجام وظیفه می باشند از در دست داشتن سلاح های قدیمی که مربوط به جنگ های سه الی چهار دهه اخیر است سخن می زنند.

آنها می گویند بی توجهی مقام های ارشد نظامی افغان به این موضوع سبب شده تا در مواردی شماری از سربازان انها به گروهای مخالف دولت بپیوندند.

اکنون ۳۰ هزار نفر پولیس محلی در ۲۹ ولایت افغانستان در حال تامین امنیت میباشند که ۷۷۵ تن آنها تنها در ولایت هرات حضور دارند.

XS
SM
MD
LG