لینک های دسترسی

Breaking News

آغاز کمپاین سه روزۀ واکسین در ولایت فراه


تنها با دوقطره واکسین می توانید جلو مصاب شدن اطفال تان را به فلج دایمی بگیرید.
تنها با دوقطره واکسین می توانید جلو مصاب شدن اطفال تان را به فلج دایمی بگیرید.

مسوولین صحی ولایت فراه از برگزاری یک کمپاین سه روزه واکسیناسیون فلج اطفال در مرکز و ده ولسوالی این ولایت خبر می دهند که هدف آن متوقف ساختن گردش ویروس وحشی پولیو است.

این نخستین دور واکسیناسیون فلج اطفال در سال ۲۰۱۶میلادی است که به صورت عمومی در ولایت فراه برگزار می شود.

داکتر عبدالجبار شایق رئیس صحت عامه ولایت فراه می گوید این کمپاین از روز یکشنبه دوم ماه حوت شروع و تا روز سه شنبه ادامه دارد که در آن تمام اطفال زیر پنج سال در مرکز شهر فراه و ده ولسوالی این ولایت واکسین خواهند شد.

داکتر شایق از تمام باشنده گان این ولایت می خواهد تا با تطبیق دو قطره واکسین پولیو بر اطفالشان مانع از مبتلا شدن طفلی دیگر به این بیماری در فراه شوند.

آقای شایق می گوید " در این کمپاین به تعداد ۳۷ نفر کوردیناتور ، ۱۴۰ نفر سوپروایزر، ۱۱۵۰ رضا کار اشتراک میکنند که یک ۱۸۶ هزار و ۶۰۰ طفل زیر پنج سال را واکسین کنیم"

رئیس صحت عامۀ فراه از تمام مردم آن ولایت به ویژه متنفذین، سران قوم و والدین خواست "با تطبیق دو قطره واکسین اطفال خود را از خطر مبتلا شدن به مرض پولیو نجات دهند."

مسوولان معافیت کتلوی در حوزه غرب نیز می گویند در این دور از کمپاین ۸۷ عالم دین به عنوان مبلغین صحی با تیم های واکسین به درب منازل حاضر می شوند تا مردم را از فواید واکسین فلج اطفال آگاه سازند.

داکتر غلام سعید صدیق زاده سرپرست این اداره نیز از مردم فراه میخواهد تا با واکسیناتوران همکاری نموده و تمام اطفال شان را واکسین کنند.

عالمان دین در ولایت فراه نیز از مردم میخواهند تا با تطبیق واکسین پولیو بر اطفال زیر پنج سال شان فریضه ایمانی و انسانی خود در قبال جامعه و فرزندانشان را ادا کرده و انها را از مبتلا شدن به این بیماری مهلک نجات دهند.

هفته گذشته نیز ولسوالی بالابلوک ولایت فراه شاهد برگزاری یک دور کمپاین زرقی پولیو برای مدت پنج روز بود.

XS
SM
MD
LG