لینک های دسترسی

Breaking News

غنی به ملیشه‌ها: با دولت بیپیوندید یا از قوه کار گرفته میشود


در یک و نیم ماه گذشته این دومین سفر رئیس جمهور غنی به کندز است.
در یک و نیم ماه گذشته این دومین سفر رئیس جمهور غنی به کندز است.

رئیس جمهورافغانستان هشدار داد که هیچ فرد سیاسی از این پس اجازه نخواهد داشت که پولیس محلی داشته باشد.

محمد اشرف غنی در سفر به ولایت کندز خطاب به مقامهای آن ولایت گفت که پولیس محلی تحت فرمان قوماندان های امنیه بوده و تنها و تنها در چارچوب دولت پاسخگو می باشند.

رئیس جمهور غنی گفت "اخطار آخرم است. افراد مسلح غیر مسوول! بیایید یا در چارچوب دولت، دفاع کنید از مردم، یا قوه مقابل تان استعمال می شود ... هدف ما، مبدل ساختن دولت زورگو به دولت خدمتگذار و پاسخگو است."

سفر رئیس جمهور افغانستان به ولایت کندز در حالی صورت می گیرد که حدود دو ماه پیش مرکز آن ولایت برای چند روز در تصرف طالبان در آمد. هیأت مستقل موظف از سوی دولت، سهل انگاری شماری از منسوبین امنیتی را دلیل سقوط شهر کندز خواندند.

رئیس جمهور غنی در سفری که امروز صبح به ولایت کندز داشت از برکناری آن عده مقام های امنیتی خبر داد که سهل انگاری آنان سبب سقوط شهر کندز شده بود. او افزود منسوبین متهم به غفلت در انجام وظیفه، بر اساس اصول نظامی تحت تعقیب عدلی و قضایی قرار گیرند.

رئیس جمهور غنی برخی مقامهای امنیتی را به خاطر غفلت کاری برکنار کرد.
please wait

No media source currently available

0:00 0:01:47 0:00

همچنان رئیس جمهور هدایت داد تا آنعده از منسوبین نیروهای امنیتی و دفاعی کشور و کارمندان ملکی که از خود شهامت و دلیری نشان داده اند، مورد تقدیر قرار گیرند.

محمد اشرف غنی با اشاره به زورگیری شماری از زورمندان در کندز گفت که هیچ کسی حق جزیه گیری و جمع آوری عشر از مردم را نداشته و به گفتۀ وی اینکار وظیفۀ دولت است.

رئیس جمهور افغانستان در این سفر که وی را رولا غنی بانوی نخست افغانستان نیز همراهی می کرد، ایجاد سه ولسوالی جدید درجه سوم - کلباد، گل تیپه و اقتاش- را در آن ولایت منظور کرد.

هیات موظف دولت به ولایت کندز به منظور رفع کمبود واحد های اداری به تناسب نفوس، وسعت جغرافیایی، تقاضای اهالی منطقه و بهبود امنیت در آن ولایت، ایجاد این سه ولسوالی را به رئیس جمهور پیشنهاد کرده بود.

پس از اینکه شهر کندز برای چند روز به دست طالبان افتاد و دوباره به تصرف دولت در آمد، این دومین سفر آقای غنی به آن ولایت است. به خاطر ورود رئیس جمهور به کندز تدابیر شدید امنیتی گرفته شده بود، با آنهم مخالفان مسلح دولت در جریان سفر آقای غنی چهار راکت را به شهر کندز شلیک نمودند.

  • 16x9 Image

    نجیب‌الله احمدیار

    نجیب‌الله احمدیار کار با رسانه‌ها را در سال ۲۰۰۱ میلادی آغاز کرد و از سال ۲۰۰۹ به اینسو در صدای امریکا به صفت ویراستار، نویسنده و مجری برنامه‌های رادیویی، تلویزیونی و دیجیتلی کار می‌کند. 

XS
SM
MD
LG