لینک های دسترسی

Breaking News

غنی: افغانستان از امتحان بقا موفقانه بیرون شد


رئیس جمهور غنی پس از ادای نماز عید، طی صحبتی با رسانه ها، عید قربان را به مردم افغانستان تبریک گفت
رئیس جمهور غنی پس از ادای نماز عید، طی صحبتی با رسانه ها، عید قربان را به مردم افغانستان تبریک گفت

رئیس جمهور افغانستان می گوید که قیمت یک هفته جنگ موجب آبادی یک ولسوالی شده می تواند و قیمت یک ماه جنگ موجب آبادی یک ولایت شده می تواند.

محمد اشرف غنی پس از ادای نماز عید، طی صحبتی با رسانه ها، عید قربان را به مردم افغانستان تبریک گفت.

همچنان رئیس جمهور محمد اشرف غنی عید قربان را به ۲۴ هزار تن از حجاج افغانستان تبریک گفت و خاطر نشان کرد که وضعیت حجاج افغانستان بعد از حادثه سقوط کرن در حرم شریف، خوب است.

رئیس جمهور افغانستان خاطر نشان کرد که قیمت جنگ را همه مردم افغانستان بخصوص جوانان که برای کار به خارج از کشور میروند، می پردازند.

رئیس جمهور غنی گفت "هر روز قیمت یک هفته جنگ موجب ابادی یک ولسوالی شده میتواند، قیمت یک ماه جنگ موجب ابادی یک ولایت شده میتواند، بنا براین از ژورناستان محترم واز تخلیگران ما خواهش من اینست که قیمت جنگ را بصورت اساسی ترسیم کند، و بگویند که کی به چه شکل این قیمت را سر این ملت عظیم تحمیل کرده است".

آقای غنی گفت که افغانستان خواهان جنگ نیست بلکه پشتیبان همکاریهای منطقوی می باشد. او افزود که همکاری های منطقوی روز تا روز گسترش می یابد و وی از پروژه تاپی نام برد و گفت این پروژه به اجرا در می آید.

رئیس جمهورغنی از تمام منسوبین نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان، قدردانی کرد و از مردم افغانستان خواست تا مانند یک دیوار مستحکم در عقب نیروهای امنیتی کشورشان ایستاده شوند.

رئیس جمهور گفت که منحیث سرقوماندان اعلی قوای مسلح کشورش، به نیروهای امنیتی و دفاعی خود می بالد. او گفت که افغانستان از امتحان بقا موفقانه بیرون شده است.

محمد اشرف غنی گفت که صلح خواست مردم افغانستان است و صلح پایدار، باعزت که در آن حقوق و وجایب تمام مردم افغانستان در مطابقت به قانون اساسی این کشور مصئون بماند، اساس کار حکومت اش را تشکیل میدهد.

رئیس جمهور گفت که اکنون نسبت به هر زمان دیگر، صلح بین الافغانی بیشتر ممکن است وی گفت کسانیکه جنگ را بالای مردم افغانستان تحمیل کرده اند باید بدانند که وسیله شوم بیگانه گان قرار گرفته اند.

رئیس جمهورافغانستان ابراز امیدواری کرد که کار های انجام شده، نتایج خوبی را در قبال داشته باشد و خاطر نشان کرد که تمرکز بیشتر کار حکومت در ماه های خزان و زمستان روی برنامه های اقتصادی خواهد بود.

همچنان رئیس غنی بعد از ادا نماز عید با تعدادی از نمایندگان اهل هنود و سکهـ ملاقات کرد. درین دیدار نماینده گان اهل هنود مشکلات خود منجمله غصب جایدادهای شان را مطرح کردند و رییس جمهور غنی هم وعده داد که برای حل مشکلات اهل هنود توجه خاص میکند و به مقامات مسول و ذیربط دستور داده است تا به این مشکلات رسیده گی نمایند.

  • 16x9 Image

    عبدالحی ورشان - کابل

    عبدالحی ورشان از 1993 میلادی به حیث گزارشگر رادیو صدای امریکا بخش افغانستان کار می کند. ورشان از سال 2002 به حیث گزارشگر رادیو صدای امریکا در کابل کار می کند. از کارهای برجسته گزارشگری ورشان تهیه گزارش از نشست های مهم سیاسی و نظامی و نشست های بین المللی مربوط به قضیه افغانستان درکابل است. عبدالحی ورشان فارغ التحصیل ادبیات وعلوم بشری از پوهنتون کابل است.
XS
SM
MD
LG