لینک های دسترسی

Breaking News

غنی: مسوول کشتار جلال آباد داعش است


طالبان مسوولیت رویداد بدخشان را به دوش گرفتند
طالبان مسوولیت رویداد بدخشان را به دوش گرفتند

رئیس جمهور افغانستان میگوید تروریستان بین المللی میخواهند از بدخشان شرقی یک پایگاه تروریزم بین المللی بسازند و از آنجا نقطه خطری را برای تمام دنیا به وجود آورند.

رئیس جمهور افغانستان که به منظور بررسی اوضاع امنیتی بدخشان پس از کشته شدن منسوبین اردوی ملی، امروز به آن ولایت سفر کرد در صحبتی که با مردم داشت در این مورد گفت.

" تصویر ما از بدخشان این است که باید آسیایی شرقی، جنوبی، مرکزی و غربی را با هم وصل کنیم، تصویر آنها این است که از بدخشان شرقی یک پایگاه تروریزم بین المللی را بسازند، امروز میخواهند بدخشان مخصوصا بدخشان شرقی را یک نقطه خطر برای تمام دنیا بسازند"

او میگوید طی شش ماه گذشت بخاطر به وجود آوردن یک اجماع سیاسی در منطقه برای دفع همین خطر مصروف بوده و بیشترین وقت اش را صرف مناسبات خارجی کرده است چون به گفته رئیس جمهور این خطر تمام منطقه و دنیا را تهدید میکنند.

رئیس جمهور میگوید سر بریدن منسوبین اردوی ملی در بدخشان به هیچ وجه باعث سقوط دولت نخواهد شد و به گفته رئیس جمهور هدف تروریستان بین المللی این است که روحیه دولتمردان افغان را تضعیف کنند.

رئیس جمهور افغانستان با اشاره به حمله انتحاری امروز در شهر جلال آباد که تلفات سنگین ملکی را در قبال داشت میگوید مسوول سربریدن منسوبین آردوی ملی در بدخشان و حمله انتحاری امروز در ننگرهار داعش و گروه های تروریم بین المللی هستند.

" امروز در حادثه وحشتناک ننگرهار کی ابراز مسوولیت کرد، طالب ابراز مسوولیت نکرد داعش ابراز مسوولیت کرد، حادثه اسفناک بدخشان تروریست های بین المللی مسوول هستند"

این در حالیست که مسوولیت قتل منسوبین اردولی ملی در بدخشان را طالبان بدوش گرفته اند.

در این حال رئیس جمهور میگوید بخاطر دفع خطر تروریزم بین المللی به ساختن یک اجماع داخلی بیشتر نیاز احساس می شود و از طالبان می خواهد که بیایند و به صف دولت استاده شوند.

رئیس جمهور غنی همچنان در صبحت امروز اش با مردم بدخشان از علما و مردم افغانستان خواست تا در یک صف واحد ملی استاده شوند و یک جهاد ملی را آغاز کنند.

" همه مردم بیاید یک جهاد ملی را شروع کنیم، بدون آن این مردم میخواهند ما را تباه کنند، هر کس که همراه ما اختلاف سیاسی دارد و افغان است باید در صف افغان استاده شود، از این خاطر سر تمام طالب ها من صدا میکنم که امروز روز انتخاب تان آمده، اگر افغان استین و باور به اسلام دارین بیاین به صف دولت تان استاده شوید اگر عامل نفوذ خارجی استین همراه شان استاده شوید از علما فتوا میگیریم"

به اساس ارقامی که مسوولین محلی بدخشان تایید میکنند، در نتجیه حمله مخالفان بر پوسته امنیتی منسوبین اردوی ملی در جرم بدخشان هفته گذشته ۲۳ تن کشته شدند که از این میان مخالفین ۸ تن را سر بریدند.

رئیس جمهور غنی که به مناسبت بررسی این رویداد امروز به بدخشان سفر کرد، میگوید نا امنی در بدخشان چهار عامل دارد که به گفته او اقصاد جرمی، ثروت بدخشان و استفاده سوء از دارای طبعی بدخشان بخش اول این نا امنی ها را به وجود آورده است.

او عامل دوم نا امنی در بدخشان را موجودیت افراد مسلح غیر مسول در بدخشان میداند که به گفته رئیس جمهور جرایمی چون سربردیدن ها و تهدیدات امنیتی را به وجود آورده اند.

محمد اشرف غنی شورشگری و تروریزم را از عوامل سوم و چهارم نا امنیی در بدخشان میداند.

تعداد تلفات واقعه انتحاری جلال اباد، سی و پنج تن تائید شد
please wait

No media source currently available

0:00 0:02:15 0:00

XS
SM
MD
LG