لینک های دسترسی

Breaking News

غنی: به بمباری بر مواضع داعش ادامه می دهیم


شماری از مردم در ولایت ننگرهار خواستار عملیات نظامی بر علیه گروه داعش اند
شماری از مردم در ولایت ننگرهار خواستار عملیات نظامی بر علیه گروه داعش اند

محمداشرف غنی رئیس جمهوری افغانستان برای گفتگو با بزرگان قومی، علمای دینی و متنفذین چهار ولایت شرقی یکشنبه به شهر جلال‌آباد رفت.

آقای غنی نخست با بزرگان قومی این ولایات به صورت جداگانه دیدار کرده و سپس در یک نشست مشترک با آنان گفتگو کرد.

اشتراک‌کنندگان این نشست از وضعیت امنیتی ننگرهار اظهار نگرانی عمیق شان را ابراز داشتند و از از رئیس جمهوری خواستند که در این راستا اقدامات جدی و فوری را روی دست گیرد.

رئیس جمهور ضمن ستایش از کارکرد سرپرست وزارت دفاع و مشاور امنیت ملی اش در مبارزه بر علیه داعش گفت که عملیات بیشتر روی دست گرفته شده و "در همکاری با مردم به بمباری (بر مواضع داعش) ادامه خواهیم داد".

مقام های محلی گفته اند که در حملات هوایی در ولسوالی اچین ولایت ننگرهار در دو هفته گذشته، دها جنگجوی داعش کشته شده ا.

حاجی نظیر یک بزرگ قومی ننگرهار به رئیس جمهور غنی گفت که اگر حکومت داعش و طالبان را از این ولایت بیرون کند مردم اجازه بازگشت به این گروه را نخواهند داد.

حاجی نظیر گفت "اینجا در ننگرهار دو طبقه مردم آمده که وضعیت افغانستان را ناامن ساخته اند، یکی طالب که نخست به نام طالب بودند، حالا یک گروه دیگر پیدا شده که به آن داعش می‌گویند و این دو گروه مردم به ننگرهار آمده و وضعیت را ناآرام ساخته اند".

ذبیح‌الله زمری منشی شورای ولایتی ننگرهار از موجودیت فساد در این ولایت، به ویژه غصب کانال ننگرهار از سوی زورمندان یادآوری کرد.

قرار است که رئیس جمهور غنی با بزرگان ولایت کنر، لغمان و نورستان نیز دیدار و گفت و گو کند.

XS
SM
MD
LG