لینک های دسترسی

Breaking News

آخرین سخنرانی حامد کرزی به ملت


حامد کرزی ریس جمهور و اشرف غنی احمدزی ریس جمهور منتخب افغانستان (ارشیف)
حامد کرزی ریس جمهور و اشرف غنی احمدزی ریس جمهور منتخب افغانستان (ارشیف)

حامد کرزی رئیس جمهور افغانستان که بیشتر از ١٣ سال این پست را پیش برد در آخرین شب حکومت اش آخرین سخنرانی اش را به مردم ارایه خواهد کرد.

فایق واحدی، معاون سخنگوی رئیس جمهور به صدای امریکا گفت که سخنرانی رئیس جمهور کرزی همزمان به ساعت هشت شب از تمام رسانه های ملی و بین المللی که در افغانستان نشرات دارند، پخش میگردد.

اما تا حال معلوم نیست که حامد کرزی در آخرین سخنرانی اش روی چه مواردی صحبت خواهد کرد.

حامد کرزی ساعاتی بعد از سخنرانی اش به روز دوشنبه برای اولین بار قدرت را به رئیس جمهور منتخب به صورت مسالمت آمیز آن واگذار مینماید.

مراسم تحلیف رئیس جمهور منتخب افغانستان اشرف غنی احمدزی طی مراسم خاص در ارگ ریاست جمهوری با اشتراک مهمان داخلی و خارجی صورت میگیرد.

مسوولین کمیسیون مراسم تحلیف میگویند که در این مراسم در حدود ١۴٠٠ مهمان داخلی و خارجی به شمول مقامهای عالی رتبه برخی از کشور ها در ١٣ کتگوری دعوت شده اند.

این کمیسیون انتظار دارد که در حدود دو صد تن از مقامهای کشورهای مختلف در این مراسم اشتراک نمایند.

قرار است که در این مراسم حامد کرزی، اشرف غنی احمدزی و عبدالله عبدالله سخنرانی نمایند.

در مراسم تحلیف ابتدا آقای احمدزی حلف وفا داری به ملت یاد مینماید و بعدا او فرمان پست رئیس اجراییه حکومت اش را میدهد و به تعقیب آن رئیس اجراییه عبدالله عبدالله سوگند وفا داری یاد میکند.

فضل الرحمان اوریا، سخنگوی تیم عبدالله عبدالله به صدای امریکا گفت که بعد از اجرای مراسم تحلیف رئیس جمهور، عبدالله عبدالله هم به حیث رئیس اجراییه حکومت وحدت ملی مراسم تحلیف را به جا میآورد.

این نخستین بار است که در تاریخ افغانستان انتقال قدرت به صورت مسالمت آمیز از یک رئیس جمهور به رئیس جمهور دیگر صورت میگیرد.

یک تن از اعضای رهبری تیم آقای عبدالله به صدای امریکا گفت که ٥٠ تن از اعضای این تیم در مراسم تحلیف بنابر دعوت ارگ ریاست جمهوری اشتراک مینمایند.

گفته میشود که حامد کرزی ارگ ریاست جمهوری را بعد از مراسم تحلیف ترک خواهد کرد.

به افتخار این روز بیرقهای کشور در نقاط مختلف شهر کابل به اهتزار در آورده شده است.

هم چنان در نقاط مختلف شهر کابل در بیلبورد ها از انتقال مسالمت آمیز قدرت سخن گفته شده که برای اولین بار در تاریخ افغانستان صورت میگیرد.

در این روز تمام نهاد های دولتی و غیر دولتی در شهر کابل تعطیل میباشند و تدابیر شدید امنیتی در نقاط مختلف شهر کابل گرفته شده است.

XS
SM
MD
LG