لینک های دسترسی

Breaking News

غنی: شرایط تامین صلح را مهیا کرده ایم


آرشیف
آرشیف

محمد اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان امروز به ولایت پکتیکا رفت و پس از دیدار با بازماندگان قربانیان رویداد ولسوالی یحیی خیل آن ولایت گفت که شرایط جهانی را برای تامین صلح در افغانستان مهیا کرده است و ابراز امیدواری نمود که به نتیجه مثبت خواهد رسید.

حدود سه هفته پیش در ولسوالي یحیی خیل ولایت پکتیکا در جریان مسابقه والیبال یک مهاجم انتحاری مواد انفجاری را در میان تماشاچیان این رویداد ورزشی منفجر کرد که در نتیجه آن بیشتر از ۶۰ تن کشته و نزدیک به ۷۵ تن دیگر زخمی شدند.

محمد اشرف غنی در یک نشست با بزرگان قومی، علمای دینی، اعضای جامعه مدنی و جوانان ولایت پکتیکا حمله بر ورزشکاران و اطفال در ولسوالی یحیی خیل را بار دیگر به شدت محکوم نمود و ضمن ابراز همدردی و تسلیت به قربانیان این حادثه از حمایت و کمک حکومت به آنان اطمینان داد.

رئیس جمهور غنی در این نشست در مورد تامین صلح در افغانستان نیز صحبت کرد و گفت که برای تامین صلح در افغانستان با روسای جمهور کشورهای همسایه و تعدادی از کشورهای دیگر نیز صحبت کرده است تا صلح دایمی در افغانستان و منطقه تامین شود.

همچنان آقای غنی به مردم ولایت پکتیکا وعده سپرد که برای حکومتداری خوب و مهیا ساختن شرایط بهتر برای باشندگان آن ولایت در سطح رهبری ولایت پکتیکا تغیرات لازم را به میان خواهد آورد. او افزود که به این منظور در سطح رهبری آن ولایت تغییرات اساسی را وارد خواهد کرد.

حین سفر رئیس جمهور غنی به ولایت پکتیکا شماری از باشندگان آن ولایت دست به تظاهرات زدند و از اشرف غنی خواستند که مقامات ملکی و نظامی ولایت پکتیکا را از وظایف شان برکنار کند.

مظاهره کنندگان می گفتند که بی کفایتی، فساد و عدم مدیریت سالم مقامات آن ولایت باعث افزایش ناامنی ها و عدم پيشرفت در آن ولایت شده است.

XS
SM
MD
LG