لینک های دسترسی

Breaking News

حکومت قیرریزی نمی کند، ما جاده خامه می سازیم


وضعیت نامناسب جاده های ولایت دایکندی همواره انتقاد باشند گان آن ولایت را به همراه داشته است. مردم دایکندی از نبود جاده های قیرریزی شده و حتا نبود جاده های خامۀ مناسب رنج می برند.

باشندگان دایکندی از دولت می خواهند تا به آن ولایت دور دست مرکزی توجه جدی نموده و در احداث و قیرریزی جاده های آن اقدام نماید.

به گفتۀ ساکنان، دایکند تا هنوز یک سانتی متر سرک قیرریزی شده نداشته و جاده هایی به همت مردم کشیده شده است نیز چندان در خور استفاده نمی باشد.

بلند بودن میزان حادثات ترافیکی در ولایت کوهستانی دایکندی که همواره قربانی به همراه داشته است، به پیمانۀ زیاد با نبود جاده های درست و معیاری پیوند دارد.

علی مدد ساحل، رئیس ادارۀ محیط زیست دایکندی که با شماری از همکارانش برای ترمیم جاده های نیلی، مرکز آن ولایت دست به کار شده است، مسوولین محلی حکومتی را جز مردم دایکندی خوانده می گوید که آنان نیز از وضعیت نابسامان جاده ها رنج می برند.

عبدالحق شفق، والی دایکندی می گوید که در سالیان گذشته، کمترین توجه به آن ولایت نشده و پروژه های بسیار اندک بازسازی و نوسازی در دایکندی تطبیق شده است. آقای شفق از تطبیق پروژه های بزرگ توسعوی در سال جاری خورشیدی در دایکندی نوید داد.

ولایت مرکزی دایکندی یک دهه پیش یکی از ولسوالی های ارزگان بود، اما در سال ۲۰۰۴ به صفت ولایت جداگانه رسمیت یافت.

هرچند ولایت مرکزی دایکندی در سالیان گذشته از امنیت بسیار خوبتر نسبت به ولایت همجوار جنوبی خود برخوردار بوده است، امکانات اندک رفاهی به مردم آن ولایت فراهم گردیده است.
  • 16x9 Image

    ظفر بامیانی

    ظفربامیانی از سال ۲۰۱۱ برای رادیو آشنا صدای امریکا با تهیه گزارش از ولایات بامیان، دایکندی و غزنی کار می کند. ظفر بامیانی از سال ۲۰۰۴ کار رسمی خبرنگاری را به حیث گزارشگر، گوینده خبر و تهیه کننده برنامه های فرهنگی با رادیوی محلی بامیان شروع کرد. ظفر مدت یک سال گزارشگر تلویزیون ملی در بامیان نیز بود. ظفر بامیانی فارغ التحصیل  رشته جامعه شناسی از پوهنتون بامیان است.

XS
SM
MD
LG