لینک های دسترسی

Breaking News

جوانان شیندند: مکتب و شفاخانه می خواهیم


مظاهره کنندگان گفتند که تمام مکاتب در ولسوالی شیندید مسدود است
مظاهره کنندگان گفتند که تمام مکاتب در ولسوالی شیندید مسدود است

مظاهره کنندگان که بیشتر جوانان بودند در مقابل دفتر کار والی هرات حضور یافته و با سر دادن شعارهای "ما خدمات صحی و تعلیمی میخواهیم" دست به اعتراض زدند.

این افراد ادعا میکردند که از مدت یک ماه به این سو نزدیک به ۳۰ مکتب در مرکز و قریه جات این ولسوالی بدلیل تهدیدات بلند امنیتی تعطیل شده است.

مظاهره کننده گان مقام های ولایتی را متهم به بی توجهی در قبال این موضوع کرده گفتند به تازه گی مراکز صحی این ولسوالی نیز از سوی افراد طالبان مسدود شده است.

محی الدین، یکی از مظاهره کنندگان گفت "وضعیت امنیتی در ولسوالی شیندند به اندازه ای خراب است که تمامی مکاتب دخترانه و پسرانه بسته است و کلینیک ها را متاسفانه طالبان مسدود کرده اند و اگر وضعیت به همین رقم ادامه پیدا کند این باعث یک فاجعه انسانی در ولسوالی شیندند خواهد شد و تا زمانی که شیندند امن نشود هرات نیز امن نخواهد شد."

شکیب مبارز، یک مظاهره کننده دیگر گفت "شفاخانه شیندند از لحظه ای که مسدود شده ما ۸ تا ۹ نفر را به شفاخانه هرات انتقال داده ایم، فعلا مردم ما به یک وضعیت خیلی بدی قرار دارند."

پاسخ مقامات

آروین طاهری، رئیس معارف هرات اما، تنها مسدود بودن دو مکتب دخترانه در مرکز این ولسوالی را تایید کرد.

آقای طاهری گفت این مکاتب به تازه گی از سوی مخالفین مورد تهدید قرار گرفته و سایر مراکز آموزشی در این ولسوالی فعال است.

آقای طاهری گفت "مکاتب ما باز است بجز دو مکتب دخترانه در مرکز ولسوالی شیندند بنامهای نسوان سبزوار و نسوان میر سادات که در این اواخر تهدیداتی داشته اند و متباقی مکاتب ما فعال است و استادان و شاگردان ما حاضرهستند و درس جریان دارد."

افزایش نا امنی در ولسوالی شیندند هرات همچنان، فعالین جامعه مدنی این ولایت را نگران ساخته است.

خلیل پارسا، هماهنگ کننده نهادهای جامعه مدنی در هرات گفت که عدم توجه حکومت مرکزی به تامین امنیت ولسوالی شیندند و فشار مخالفین بر مردم باعث خواهد شد تا شمار زیادی از جوانان با گروه های هراس افگن در این ولسوالی یکجا شوند.

نگرانی باشنده گان هرات از افزایش ناامنی ها در حالی شدت گرفته که در چند روز گذشته، چندین مقام امنیتی این ولایت از جمله قوماندان امنیه و رئیس اداره امنیت ملی از وظایف شان سبک دوش شدند.

XS
SM
MD
LG