لینک های دسترسی

Breaking News

پیروزی ۲-۱ ریال مادرید در برابر بارسلونا


کریستیانو رونالد سرنوشت ریال را در برابر بارسلونا تغییر داد.
کریستیانو رونالد سرنوشت ریال را در برابر بارسلونا تغییر داد.

تیم فوتبال ریال مادرید در یک رقابت تماشای و متفاوت در دو نیمۀ بازی، بارسلونا، رقیب سرسخت و همیشگی خود را در لیگ برتر اسپانیا با نتیجه ۲-۱ شکست داد.

گول ها در نیمۀ دوم رقابت به ثمر رسیدند. گول نخست با ضربۀ سر پیکه بازیکن تیم بارسلونا در دقیقۀ ۵۵ بازی وارد دروازۀ تیم ریال شد.

پیش از آن، دروازه بان تیم ریال، ضربۀ لیونل مسی، مهاجم بارسلونا را از زاویۀ هشت دروازه با یک پرش زیبا به گونۀ معجزه آسا دفاع کرد.

گول تساوی در دقیقۀ ۶۱ رقابت توسط بنزیما، مهاجم فرانسه یی تیم ریال مادرید با یک ضربۀ اکروباتیک وارد دروازۀ تیم بارسلونا شد و نتیجه ۱-۱ گردید.

دقایقی پس از آن بیل، پاس زیبای را با ضربۀ سر وارد دروازۀ بارسلونا کرد اما حکم دوم میدان آن را خطا گرفت و گول حساب نشد.

اما دیری نگذشت که کریستیانو رونالدو، مهاجم پرتگالی تیم ریال، پاس زیبایی را در نزدیکی دروازۀ تیم بارسلونا که از بیل به وی رسید، روی سینه اش کنترول کرد و با یک ضربۀ آنی توپ را وارد دروازۀ تیم بارسلونا کرد و نتیجه را ۲-۱ به نفع تیمش تغییر داد.

نقش زین الدین زیدان

زین الدین زیدان امروز در نخستین رقابت ریال به عنوان مربی در برابر بارسلونا قرار داشت. نیمۀ نخست بازی فاصله میان بازیکنان تیم ریال زیاد بود و فضای موجود میان آنان به خط میانه و حملۀ تیم بارسلونا این فرصت را داد تا حملات زیادی را بر دروازۀ تیم ریال سازماندهی کنند.

زین الدین زیدان مربی تیم ریال مادرید
زین الدین زیدان مربی تیم ریال مادرید

اما در نیمۀ دوم، نه تنها این خلا برطرف گردید که حملات تیم ریال در برابر بارسلونا شدیدتر شد و حتی پس از آنکه مدافع تیم ریال با گرفتن دو کارت زرد میدان را ترک کرد، اصلاً احساس نگردید که ریال با یک نفر کمتر در برابر بارسلونا بازی می کند.

گولیت، کپتان پیشین تیم فوتبال هالند می گوید " ریال پیروزی امروز را مدیون مربیگری زیدان و کارکرد خارق العادۀ رونالدو است." این اسطورۀ فوتبال هالند می گوید " زیدان امروز توانمندی خود را در تغییر سیستم بازی بدون اینکه ترکیب تیمش را تغییر دهد، ثابت ساخت."

برتری بارسلونا در نیمۀ نخست

نیمۀ نخست بازی، تیم بارسلونا حملات سهمگین و نفسگیری را بر دروازۀ تیم ریال مادرید انجام دادند اما گویا بخت با ریال بود و هیچکدام به نتیجه نرسید.

حکمیت در همچو رقابت تنگاتنگ و حساس، کار خیلی دشواری می نماید و همین هم باعث شد که حکم امروز بازی در نیمۀ نخست تصامیم به موقع و درستی به نفع تیم ها نگیرد.

حکم رقابت امروز به باور کارشناسان در تصامیم خود اشتباهاتی را مرتکب شد
حکم رقابت امروز به باور کارشناسان در تصامیم خود اشتباهاتی را مرتکب شد

بارسلونا در رقابت امروز، به ویژه در نیمه نخست بازی قربانی تصامیم حکم میدان شد. در همان دقایق آغازین بازی، مسی در بیرون محوطۀ جزا توسط مدافع تیم ریال به زمین خورد اما حکم بدون توجه از آن گذشت.

خطا پنالتی نبود چرا که در بیرون خط جزا سرگیو رامو س، مدافع ریال مرتکب شده بود اما در صورتیکه خطا گرفته می شد و به ضربۀ آزاد می انجامید، بدون شک می توانست در نتیجه رقابت امروزی تاثیر عمدۀ داشته باشد.

از جانب دیگر، با آن خطا، مدافع تیم ریال در دقیقۀ ۳۳ نیمه نخست دو کارت زرد می گرفت و از میدان خارج می شد که می توانست به نفع بارسلونا تمام شود.

سرگیو راموس، مدافع ریال که در بیرون خط جزا لیونل را به زمین زد
سرگیو راموس، مدافع ریال که در بیرون خط جزا لیونل را به زمین زد

آنچه نباید از قلم بماند اینست که خط حملۀ بارسلونا فرصت های طلایی را در نیمه نخست بازی از دست دادند وگرنه می توانست نتیجۀ دومین رویارویی این دو تیم معروف لیگ برتر اسپانیا پرگول تر می بود.

به هر حال، بارسلونا و ریال مادرید در فصل ۲۰۱۵-۲۰۱۶ لیگ اسپانیا به تساوی دست یافتند. در دیدار نخست بارسلونا ۴-۰ ریال را شکست داده بود و امروز دوم اپریل ریال ۲-۱ به پیروزی رسید.

باوجود این شکست، بارسلونا صدرنشین جدول است و ریال مادرید در جایگاه سوم قرار دارد. ریالی ها تاکنون ۳۲ بار به قهرمانی این جام دست یافته اند حالانکه بارسلونا ۲۳ بار توانسته است جام را به خانه ببرد.

XS
SM
MD
LG