لینک های دسترسی

Breaking News

رئیس پیشین فیفا: نزدیک بود بمیرم


بلاتر از سوی کمیتۀ اخلاقیات فیفا از هرگونه فعالیت مرتبط با فوتبال محروم شده است.
بلاتر از سوی کمیتۀ اخلاقیات فیفا از هرگونه فعالیت مرتبط با فوتبال محروم شده است.

سپ بلاتر رئیس مخلوع فیفا در یک مصاحبۀ تلویزیونی گفت که پس از بستری شدن در شفاخانه به خاطر مشکلات مرتبط با تشویش روانی، نزدیک بود بمیرد. اما او جزئیاتی در مورد بیماری اش ارایه نکرد.

بلاتر که وظیفه اش به صفت رئیس فدارسیون جهانی فوتبال به تعلیق در آمده است در مصاحبه با یک تلویزیون سویسی گفت در حالت نیمه بی هوشی در شفاخانه خود را "در میان فرشته‌گان غزل خوان و شعله های آتش شیطان می دید."

بخش هایی از این مصاحبه پیش از نشر مکمل آن به روز چهار شنبه، نشر شده است. تلویزیون فرانسه یی زبان RTS سویس شام یک شنبه گزارش داد که بلاتر ۷۹ ساله برای چندین روز در اتاق مراقبت جدی شفاخانه بستر بود.

بلاتر تصدیق کرده است که به خاطر مشکلات قانونی شخصی به شدت زیر فشار قرار دارد. آقای بلاتر متهم شده است که با بهانۀ پرداخت معاش برای میشل پلاتینی، رئیس فدارسیون فوتبال اروپا، در سال ۲۰۱۱ مبلغ دو میلیون دالر از پول فیفا اختلاس کرده است.

سارنوالی فدرال سویس در ماه سپتمبر بر علاوۀ اتهام اختلاس در معاش پلاتینی، با این ادعا که بلاتر در نرخ نشرات جام های جهانی ۲۰۱۰ و ۲۰۱۴با تلویزیون کارابین جعلکاری کرده است، دوسیۀ جرمی را علیه وی گشود.

کمیتۀ اخلاقیات فیفا در هشتم اکتوبر بلاتر و پلاتینی را از هر گونه فعالیت مرتبط با فوتبال محروم ساخت و قرار است استماعیۀ عمومی در این مورد ماه دسمبر برگزار شود.

بلاتر در این مصاحبه گفته است که پلاتینی مرد صادقی است که از هر گونه خلافکاری مبرا است. پلاتینی در انتخابات ریاست فیفا که در ماه فبروری برگزار می شود خود را نامزد کرده است و به گفتۀ بلاتر وی در این انتخابات پیروز خواهد شد.

بلاتر در این مصاحبه ابراز ندامت کرده کرده است که چرا پس از برگزاری موفقانۀ جام جهانی ۲۰۱۴ برازیل، تصمیم نگرفت تا از ریاست فیفا کناره گیری کند.

XS
SM
MD
LG