لینک های دسترسی

Breaking News

والیان: به منفعت شخصی نه؛ بلکه به منافع ملی بیاندیشیم


والیان این نشست را موثر توصیف کردند.
والیان این نشست را موثر توصیف کردند.

والیان پکتیکا، پکتیا، زابل، غور، پنجشیر، جوزجان و نمایندۀ سرپرست ولایت بلخ با محمد اشرف غنی رئیس جمهور و چند مقام دیگر بلند پایۀ حکومت افغانستان دیدار کردند.

این شمار والیان در نشست خبری گفتند که جلسۀ یک هفته‌یی در بخش‌های امنیتی، حکومتداری خوب و توسعه برای آنان مؤثر بوده است.

محمدانور اسحاق‌زی والی زابل گفت که امنیت، توسعه و حکومتداری خوب سه شاخص به هم پیوسته اند که یکی بدون دیگری امکان‌پذیر نیست.

او گفت که امنیت در پی همکاری مردم با مقامات محلی و نیروهای امنیتی به میان می‌آید که در نتیجه حکومت محلی را برای رسیدن به حکومتداری خوب و ارائه خدمات مؤثر کمک می‌کند.

به گفتۀ والی زابل، مقامات محلی در ولایات نیز باید به شایسته‌گی، اهلیت، شفافیت و قاطعیت مدیریتی افراد توجه کنند.

او افزود: "هرگاه مردم با حکومت و نیروهای امنیتی شان همکاری نکنند، مشکلات بیشتر خواهد شد. در بخش پروژه‌های ملی باید کاری کنیم که منفعت شخصی خود را کنار بگذاریم و منافع ملی را ترجیح بدهیم."

آقای اسحاق‌زی از سوی دیگر بر تعلیم و تربیه اطفال تأکید کرد و گفت که باید والیان مردم را تشویق کنند تا به تعلیم روی بیاورند و دختران شان را به مکتب بفرستند.

انجنیر عارف سروری والی پنجشیر نیز در این نشست گفت که کاهش بودجۀ عادی و افزایش بودجۀ انکشافی ولایات در سال ۱۳۹۵خورشیدی خبر خوبی است.

آقای سروری گفت که نشست‌های والیان با شورای امنیت و نهادهای امنیتی نتایج خوبی داشت و حکومت برای تأمین امنیت مناطق ناامن برنامه‌های مؤثری روی دست دارد؛ اما جزئیات بیشتر ارائه نکرد.

در همین حال غلام‌ناصر خاضع والی غور گفت که رئیس جمهور و اعضای کابینه به والیان تعهد کرده اند که به مشکلات اساسی ولایات چون پروژه‌های زیربنایی، امنیت و حکومتداری خوب توجه می‌کنند.

او گفت: "نحوۀ حکومتداری وارد یک فاز جدید تعهدات و ارتباطات بین مرکز و ولایات می‌گردد، من مطمئن استم که انشاءالله در سال آینده ما شاهد تغییرات چشمگیری خواهیم بود."

آقای خاضع افزود که در حال حاضر در ولایت غور، منازعه بین مردم وجود دارد و رفع این منازعات بخشی از حکومتداری را تشکیل می‌دهد.

به گفتۀ وی حکومت مرکزی در بخش‌ پروژه‌های زیربنایی چون راه‌های مواصلاتی، در بخش زراعت و سایر نهادهای سکتوری پروژه‌های مؤثری را روی دست گرفته است.

این والیان روی توجه به مناطق دوردست کشور، معارف، امنیت و توسعه نیز تأکید کردند.

رئیس جمهور در سه دور والیان ۳۴ ولایت را به صورت نوبتی به کابل خواسته و در مورد حکومتداری خوب، امنیت و توسعه با آنان گفتگو کرده است.

در نتیجۀ این نشست‌ها صلاحیت‌های والیان در بخش امنیتی، پروژه‌های انکشافی، عواید ولایات و ارزیابی کارکرد ولسوالان، قوماندانان امنیه و مدیران امنیت، افزایش یافته است.

XS
SM
MD
LG