لینک های دسترسی

Breaking News

پدر سیاستمدار، پسر هنرمند – با شجاع ربانی آشنا شوید


شجاع ربانی آهنگ هایش را عنوان افغانی داده تا شخصیت افغانی اشرا منعکس نماید
شجاع ربانی آهنگ هایش را عنوان افغانی داده تا شخصیت افغانی اشرا منعکس نماید

پدراش یکی از شناخته ترین سیاستمداران عصر خود بود و پله های قدرت سیاسی را تا ریاست جمهوری پیمود.

پسراش اما میلی به سیاست و قدرت سیاسی ندارد.

شجاع ربانی، پسر برهان الدین ربانی رهبر جهادی و رئیس جمهور فقید افغانستان، به هنر و موسیقی عشق می ورزد و از همین راه می خواهد که در کشوراش و جهان شناخته شود.

ربانی کوچک در آسترالیا به دنیا آمد اما اضافه بر تکلم فصیح در دری عادات اش هم افغانی است.

ربانی جوان حس مقاومت را از پدر به میراث گرفته اما روش مبارزه اش متفاوت است. او می خواهد در برابر ناهنجاری های اجتماعی در افغانستان از طریق آموزش و دادخواهی بیایستد. او بیشتر به توانمندی های جوانان در ایجاد انکشاف شگرف باور دارد.

شجاع می گوید از آنجا که تخلص خانوادگی اش با هویت سیاسی پدراش گره خورده است، اکثراً در رسانه های اجتماعی مورد انتقاد قرار می گیرد.

شجاع نویسنده است و بلاگ نویس چیره دست است. نوشته های او بیشتر در بارهء آزادی و دموکراسی، آزاد-اندیشی و ختم جنگ در افغانستان است.

شجاع از سالهاست بدینسو در شهر دوبی امارات متحده عربی زندگی می کند.

برای تهیهء این گزارش وقتی از او پرسیدم که شجاع ربانی کیست؟ گفت "یک افغان مسلکی، نویسنده، بلاگر، و تولید کننده دو البوم موسیقی الکترو دانس است؛ نوع موسیقی که تا حال در افغانستان معرفی نشده است".

شجاع ربانی زمان حادثه کشتن پدرش با وی در منزل بود
شجاع ربانی زمان حادثه کشتن پدرش با وی در منزل بود

ربانی جوان تحصیلاتش را در بخش منابع بشری در آسترالیا به درجۀ ماستری به پایۀ اکمال رسانیده و در افغانستان در سازمان ملل متحد در بخش منابع بشری کار کرده است.

شجاع موسیقی و سیاست را به عنوان سرگرمی انتخاب کرده است و می گوید کار روزانه او دور از مشغله های سیاسی و موسیقی است.

ربانی می گوید که با وجود انتقادات، خرسند است از اینکه توانسته راه موسیقی را که دوست داشت، دنبال می کند. موقعی که ازشجاع ربانی پرسیدم شخصیت پدرش بر زندگی وی چقدر تاثیر گذاشته، گفت با آن که فقط چند سال اخیر عمر پدرش را با او سپری کرده، اما در این مدت کوتاه توانسته از اخلاق کاری پدر الهام گیرد.

موسیقی سبک نو

شجاع ربانی پارچه های موسیقی خود را که متشکل از موسیقی شرقی و غربی است در ویب سایت سوند کلاود، در دو البوم جداگانه گذاشته است. نوع پارچه های موسیقی او به سبک الکترودانس میوزیک یا موسیقی برقی برای رقص است.

البوم الفا میل، موسیقی ساخته شجاع ربانی
البوم الفا میل، موسیقی ساخته شجاع ربانی

الفا میل بعد از البوم افغان پرافوکیتور، دومین البوم شجاع ربانی با موسیقی برقی برای رقص است. شجاع گفت که این پارچه های موسیقی را طی حدود یکسال تکمیل کرد تا آنرا در یک البوم جمع آوری کند. به گفتهء شجاع این نخستین البوم موسیقی بدون (صدا) کلام است که در ویب سایت های امازون، بیت پورت و سپاتی فای و چند بخش دیگر خدمات موسیقی آنلاین راجستر شده است و تا کنون بیش از سه صد هزار نسخهء آن فروخته شده است.

ربانی می گوید با آنکه موسیقی غربی و شرقی مختلط را در البومش جابجا کرده است، برای آنان عناوین افغانی برگزیده است تا هویت افغانی وی را منعکس بسازد و از این طریق بتواند افغان ها را برای شناخت موسیقی سبک جدید تشویق کند. او گفت که به آلات موسیقی افغانی آشنایی ندارد اما موسیقی های مختلف را یکجا (میکس) نموده است.

صدای پارچه موسیقی بنام آقای رئیس جمهور گوش کنید:

شخصیت رسانه اجتماعی

ربانی با داشتن حدود سه صد هزار فالور در تویتر به عنوان "شاه تویتر" در میان جمعیت افغانها در رسانه های اجتماعی شناخته شده است.

شجاع ربانی میگوید در تویتر محتوای سیاسی و شخصی پست میکند
please wait

No media source currently available

0:00 0:00:52 0:00

وی با پست های روزمره درمورد موضوعات سیاسی و غیر سیاسی بحث های جالب را میان افراد به راه انداخته است. محتوای تویتر موضوعات سیاسی و شخصی و سرگرمی های شجاع ربانی را منعکس می سازد.

XS
SM
MD
LG