لینک های دسترسی

Breaking News

تساوی ملی پوشان افغان در برابر عربستان سعودی


تیم ملی فوتبال زیر سن ۲۳ سال افغانستان در رقابت های مقدماتی المپیک ۲۰۱۶ برازیل
تیم ملی فوتبال زیر سن ۲۳ سال افغانستان در رقابت های مقدماتی المپیک ۲۰۱۶ برازیل

تیم فوتبال افغانستان در سلسله رقابت های مقدماتی راه یابی به بازی های المپیک ۲۰۱۶ برازیل، امروز در برابر عربستان سعودی مساوی کرد.

این رقابت با نتیجه ۰-۰ پایان یافت و افغان ها توانستند جلو گول زنی تیم عربستان سعودی را بگیرند.

ملی پوشان افغان در رقابت با عربستان سعودی کنترول رقابت را در دست داشتند و حملات بیشتری بر دروازۀ تیم ملی عربستان سعودی انجام می دادند اما حملات اندک سعودی ها خطرناکتر به چشم می خورد.

افغانستان که در گروه سی این رقابت ها حضور دارد تا کنون سه رقابت را پشت سرگذاشته و با یک پیروزی، یک باخت و یک تساوی چهار امتیاز دارد.

ملی پوشان افغان نخستین رقابت خود را در برابر تیم ملی فوتبال فلسطین ۲-۰ باختند اما در دومین رقابت در برابر نیپال با نتیجه ۲-۰ پیروز شدند.

گول های تیم ملی زیرسن ۲۳ سال افغانستان در برابر نیپال در دقایق ۷۶ و +۹۰ بازی به ثمر رسید که گول نخست را شریف و گول دوم را که با ضربۀ پنالتی وارد دروازۀ نیپال شد، هاشمی ضربه زد.

تیم عربستان سعودی در رقابت با فلسطین به پیروزی ۱-۰ دست یافته بود و انتظار نمی رفت که افغان ها بتوانند جلو عربستان سعودی را بگیرند مگر با تساوی در برابر سعودی یک امتیاز طلایی را از آن خود کرده و امید راه یابی به دور بعدی را تا کنون حفظ کردند.

این رقابت ها که در شهر تهران راه اندازی شده است، در گروه افغانستان، تیم های ایران، فلسطین، نیپال و عربستان سعودی حضور دارند که برای راه یابی به دور بعدی هر تیم به کم از کم دو پیروزی نیاز دارد.

با تساوی که افغانستان در برابر عربستان سعودی کسب کرد اکنون با گول های زده کمتر پس از عربستان سعودی در جایگاه دوم جدول قرار دارد.

رقابت بعدی تیم ملی فوتبال افغانستان روز یکشنبه در برابر ایران خواهد بود. ایرانی ها تا کنون با پیروزی ۵-۰ در برابر نیپال سه امتیاز دارند.

رقابت دوم ایرانی ها امروز جمعه در برابر فلسطین است که در صورت پیروزی به شش امتیاز نایل آمده و صدرنشین جدول خواهند شد.

افغان های مهاجر در ایران که برای تماشای رقابت فوتبال افغانستان با عربستان سعودی در ستدیوم حضور یافته اند
افغان های مهاجر در ایران که برای تماشای رقابت فوتبال افغانستان با عربستان سعودی در ستدیوم حضور یافته اند

مسوولین فدراسیون فوتبال افغانستان در تهران می گویند رقابت افغانستان با عربستان سعودی که در میدان ورزشی پاس تهران برگزار شده بود، صدها افغان مهاجر ساکن در تهران و سایر شهرهای ایران نتوانستند جریان رقابت را از نزدیک تماشا کنند.

ستدیوم ورزشی پاس گنجایش ۱۵ هزار تماشاچی را دارد و پس از آنکه کاملاْ پر شده بود به تعداد زیاد افغان ها اجازه داده نشد داخل ستدیوم گردند.

مسوولین فدراسیون فوتبال افغانستان در صفحه رسمی فیسبوک خود با انتقاد از برگزار کنندگان رقابت می گویند که با توجه به حضور تعداد کثیر افغان های مهاجر در تهران و سایر شهر ها، می بایست رقابت در ستدیوم برگزار می شد که گنجایش تعداد بیشتر تماشاچیان را دارا می بود.

با توجه به اهمیت رقابت فوتبال میان تیم های ایران و افغانستان انتظار می رود تعداد بیشتر افغان های مهاجر برای تماشای آن رقابت که قرار است یکشنبه نهم حمل ۱۳۹۴ برگزار شود، به میدان ورزشی حضور یابند.

XS
SM
MD
LG