لینک های دسترسی

Breaking News

چهار رویداد امنیتی در افغانستان، ۹ کشته و ۹۰ زخمی


هدف حمله در کابل کاروان نیروهای خارجی بود
هدف حمله در کابل کاروان نیروهای خارجی بود

قوماندان امنیۀ شهر کابل می گوید که در حملۀ انتحاری امروز بر کاروان سربازان خارجی در جادۀ میدان هوایی، یک نفر کشته و ۲۲ نفر دیگر زخمی شده است.

جنرال عبدالرحمان رحیمی، قومندان امنیه کابل به صدای امریکا گفت که تمام قربانیان این حمله افراد غیر نظامی هستند. طالبان مسوولیت این حمله به دوش گرفته اند.

آقای رحیمی افزود که هدف مهاجم انتحاری کاروان نیروهای خارجی بود که در حال عبور از جاده بودند، اما به گفتۀ وی به سربازان خارجی آسیبی نرسیده است.

این حمله ساعت ۱:۴۵ دقیقه بعد از ظهر امروز در سرک میدان هوایی بین المللی کابل،‌ در مقابل مارکیت قاضی پلازا در مکروریان سوم رخ داد.

با این حال شاهدان عینی به صدای امریکا گفتند که شمار زیاد زخمی شدگانی را دیده اند که حال اکثر آنان خوب نبوده است. شاهدان می گویند که کشته شدگان این رویداد بیشتر از ارقامی است که مقام های پولیس ارایه می کنند.

از سوی دیگر وزارت صحت عامه افغانستان می گوید که ۱۷ نفر از زخمی شدگان این رویداد به شفاخانۀ وزیر محمد اکبر خان منتقل شده است.

محمد اسماعیل کاووسی، سخنگوی وزارت صحت عامه به صدای امریکا گفت که یک زن و سه کودک مشمول زخمی های این رویداد استند.

در یک رویداد دیگر، حملۀ انتحاری دیگر در شهر لشکرگاه، مرکز ولایت هلمند، به شمول یک زن دو کشته و ۵۱ زخمی برجاگذاشت.

سخنگوی والی هلمند گفت که پس از این حمله، یک مهاجم دیگر انتحاری که قصد حمله به جان قوماندان امنیۀ آن ولایت را داشت، پیش از انجام حمله از سوی پولیس از پا در آورده شد.

داکتران شفاخانه امرجنسی هلمند گفته اند که ۵۱ زخمی - دو پولیس و ۴۹ غیرنظامی- به آن شفاخانه منتقل شده است.

مقامها در ولایت ارزگان می گویند که اصابت راکت در یک منزل رهایشی در آن ولایت ۱۲ عضو یک خانواده را زخمی کرد. یک سخنگوی ولایتی گفت که طالبان این راکت را بر پوسته های امنیتی پرتاب کرده بودند.

از سوی دیگر، محمد آصف جبار خیل قوماندان امنیه ولایت سرپل می گوید که پیش از چاشت امروز انفجار ماین در ولسوالی صیاد آن ولایت شش پولیس محلی را کشته و پنج پولیس دیگر را زخمی کرد.

XS
SM
MD
LG