لینک های دسترسی

Breaking News

دو رویداد در بلخ و پکتیکا نُه کشته برجاگذاشت


پولیس بلخ می‌گوید که در میان زخمیان این رویداد، نظامیان بلندرتبه و پایین‌رتبه شامل اند.
پولیس بلخ می‌گوید که در میان زخمیان این رویداد، نظامیان بلندرتبه و پایین‌رتبه شامل اند.

حملۀ انتحاری بر موتر حامل منسوبین اردوی ملی در ولایت بلخ منجر به کشته شدن سه نفر و زخمی شدن ۱۸ نفر دیگر شد.

عبدالرزاق قادری آمر امنیت پولیس بلخ به صدای امریکا گفت که این رویداد ساعت هشت امروز در ساحه نوآّباد ولسوالی ده‌دادی به وقوع پیوست. او افزود که در میان زخمیان این رویداد، نظامیان بلندرتبه و پایین‌رتبه شامل اند.

وزارت دفاع با نشر خبرنامۀ کشته‌شدن سه تن از منسوبین اردوی ملی را در این حمله تأیید کرده است. اما یک مقام قول اردوی ۲۰۹ شاهین که نخواست نامش گرفته شود به صدای امریکا گفت که تا کنون پنج جسد و بیش از ۲۰ زخمی را به شفاخانه این قول اردو منتقل کرده اند.

طالبان با فرستادن پیامی به رسانه‌ها، مسئولیت این حمله را به دوش گرفته و ادعا کرده اند که در این حملۀ انتحاری ۳۲ تن از نظامیان افغان کشته و زخمی شده اند.

انفجار در پکتیکا

مقامهای محلی در ولایت پکتیکا می گویند که انفجار در مربوطات ولسوالی یحیی خیل آن ولایت منجر به کشته شدن شش غیرنظامی به شمول سه کودک و زخمی شدن ده نفر دیگر شد.

عطاالله فضلی معاون والی پکتیکا به صدای امریکا گفت که انفجار در داخل یک نانوایی در بازار ولسوالی صورت گرفته است. او افزود که وضعیت صحی زخمی شدگان این رویداد خوب است.

معاون والی پکتیکا در مورد چگونگی این انفجار جزئیاتی نداد، اما موسی جان خروتی ولسوال یحیی خیل به صدای امریکا گفت که ظاهراً این رویداد انتحاری بوده است.

هرچند در این رویداد هیچ مامور امنیتی آسیبی ندیده است، اما به گفتۀ آقای خروتی، این نانوایی برای پولیس نان خشک تهیه می کرد.

شاهدان عینی گفته اند که انفجار به حدی نیرومند بود که نانوایی را به کلی ویران کرد و به ساختمان های مجاور نیز زیان رساند.

تاکنون هیچ گروهی مسوولیت این رویداد را به دوش نگرفته است.

XS
SM
MD
LG