لینک های دسترسی

Breaking News

حملۀ مهاجمان انتحاری بر ولسوالی گرشک مهار شد


مقامهای امنیتی ولایت هلمند می گویند که حملۀ مهاجمان انتحاری بر مراکز اداری ولسوالی گرشک آن ولایت پس از ۱۲ ساعت با کشته شدن هر ده مهاجم پایان یافت.

به گفتۀ مقامها در این رویداد سه منسوب امنیتی افغان کشته شده و کم از کم ۲۰ نفر به شمول غیرنظامیان زخمی شده اند.

عبدالجبار قهرمان مسوول هماهنگی نیروهای امنیتی افغان در ولایت هلمند به صدای امریکا گفت که مهاجمان همه شهروندان پاکستانی و چیچینی بودند.

شاهدان عینی به صدای امریکا گفتند که مهاجمان یونیفورم قوای مسلح افغانستان را به تن داشتند.

عمر ځواک سخنگوی والی هلمند به صدای امریکا گفت که ساعت شش صبح شماری از مخالفان مجهز با اسلحۀ سبک و سنگین بر تأسیسات نظامی و دولتی در ولسوالی گرشک حمله کردند.

ولسوالی گرشک در شمال هلمند در فاصلۀ۵۰ کیلومتری لشکرگاه مرکز این ولایت و در مسیر شاهراه کندهار – هرات واقع شده است. درگیری در گرشک سبب شده است که بیش از ۴۰۰۰ مسافر که بین هرات و کندهار در حرکت بودند، در مسیر راه گیر بمانند.

حاجی آغاجان یکی از نماینده‌گان شرکت ترانسپورتی احمدشاه بابا ابدالی به صدای امریکا گفت که حدود ۷۳ بس مسافربری که روزانه مسافران را در این مسیر انتقال می دهند، به دلیل درگیری در مسیر شاهراه متوقف مانده اند.

از سوی دیگر مخالفین مسلح این حمله را به دوش گرفته و با فرستادن پیام تیلفونی به رسانه‌ها گفته اند که حملات افراد آنان در ولسوالی گرشک هنوز هم ادامه دارد.

در کنار ولسوالی گرشک، ولسوالی سنگین موقعیت دارد که از دو ماه به این طرف شاهد درگیری‌های شدید بوده است که هنوز هم درگیری های پراگنده در آن ولسوالی جریان دارد.

XS
SM
MD
LG