لینک های دسترسی

Breaking News

شاهراه کابل – کندهار عصر امروز به روی ترافیک باز شد


طالبان شماری از پلچک های مسیر شاهراه را منفجر کرده اند
طالبان شماری از پلچک های مسیر شاهراه را منفجر کرده اند

مسوولان محلی ولایت غزنی می گویند که شاهراه کابل – کندهار بعد از ظهر امروز به روی ترافیک بازگشایی شده است.

به گفتۀ مقامها، مخالفان دولت صبح امروز در قسمت های مختلف شاهراه کابل – کندهار به روی ترافیک مانع ایجاد کرده بودند و قسمت هایی از پل و پلچک ها را انفجار داده است.

مسوولان می گویند با آنکه مسیر این شاهراه بازگشایی شده است اما؛ سطح تهدید حمله مخالفین دولت بر مرکز شهر غزنی هنوز هم پا برجاست.

امان الله حمیمی والی غزنی در کنفرانس مطبوعاتی بعد عصر امروز گفت که مسیر کابل – کندهار از سوی نیروهای امنیتی افغان دوباره بازگشایی شده است.

والی غزنی گفت "براساس راپور ها گروپ های ۱۰۰ تا ۴۰۰ نفره مخالفان دولت در قسمت های مختلف مشرف برشهر غزنی مستقر شده اند و تصمیم حمله برمرکز شهر غزنی را دارند."

او گفت "صبح امروز چندین انتحاری تلاش داشتند که داخل شهر غزنی وارد شوند اما این افراد انتحاری در مسیر شاهراه خود را انفجار دادند که سبب راه بندی شد."

مسوولان محلی غزنی می گویند که طالبان با سلاح های سبک و سنگین مجهز بوده و هنوز هم در قسمت های از ولسوالی های قره باغ، ده یک، اندر، زنه خان درگیری های پراگنده وجود دارد.

صدیق صدیقی سخنگوی وزارت داخله افغانستان در کنفرانس خبری امروز گفت "در صورت نیاز از نیروهای خارجی برای سکوب کردن مخالفان دولت در غزنی همکاری می خواهیم."

باشندگان غزنی می گویند که طالبان مسلح آنان را تهدید کرده اند که از خانه های شان بیرون نشود و ازسوی هم از ورود مردم بر مرکز شهر غزنی جلوگیری می کنند.

امروز به دلیل تهدیدات مخالفین دولت اکثریت دکانهای شهر غزنی مسدود بود. خالق داد اکبری رئیس شورای ولایتی غزنی می گوید "ما جز جنگ روانی جنگ دیگری درشهر غزنی نداریم، این درست است که دشمن درساحات مختلف ولسوالی ها وساحات نزدیک شهر غزنی تجمع کرده اند اما، تبلیغات نادرست آب درآسیاب ریختن دشمن است".

رئیس شورای ولایتی غزنی گفت "متأسفانه جنگ روانی بر روحیه مردم غزنی تأثیرات منفی بجا گذاشته وشماری از خانواده ها دست به کوچ شده اند".

مسئولین محلی غزنی می گویند که از اثر درگیری های امروز ۱۲نفر از طالبان کشته شده ونزدیک به ۲۵ فرد دیگر آنان زخمی شده اند. اما این مسوولان از تلفات نیروهای امنیتی افغان چیزی نگفتند.

مسوولان محلی غزنی می گویند که نیروهای امنیتی افغان تحت اظهارات درجه یک قرار دارند و قادر به هرنوع پاسخگویی برحمله طالبان می باشند.

با آنکه مسیر کابل – کندهار بروی ترافیک بازگشایی شده است اما هنوز هم تردود مسافرین ازاین مسیر نسبت به روز های گذشته کاهش یافته است.

  • 16x9 Image

    ظفر بامیانی

    ظفربامیانی از سال ۲۰۱۱ برای رادیو آشنا صدای امریکا با تهیه گزارش از ولایات بامیان، دایکندی و غزنی کار می کند. ظفر بامیانی از سال ۲۰۰۴ کار رسمی خبرنگاری را به حیث گزارشگر، گوینده خبر و تهیه کننده برنامه های فرهنگی با رادیوی محلی بامیان شروع کرد. ظفر مدت یک سال گزارشگر تلویزیون ملی در بامیان نیز بود. ظفر بامیانی فارغ التحصیل  رشته جامعه شناسی از پوهنتون بامیان است.

XS
SM
MD
LG