لینک های دسترسی

Breaking News

طالبان تمدید تحریم های ملل متحد را تقبیح کرده اند


شورای امنیت سازمان ملل متحد به روز دوشنبه تحریم ها علیه طالبان را برای ۱۸ ماه دیگر تمدید کرد.
شورای امنیت سازمان ملل متحد به روز دوشنبه تحریم ها علیه طالبان را برای ۱۸ ماه دیگر تمدید کرد.

قاری یوسف احمدی سخنگوی طالبان در یک اعلامیه ی که به رسانه ها ارسال شده است اظهارات سخنگوی وزارت داخله افغانستان را نیز در مورد استقبال از قطعنامه شورا امنیت سازمان ملل متحد را تقبیح کرده است.

سخنگوی طالبان تمدید تحریمهای ملل متحد بر این گروه را به حیث یک مانع در راه استقرار صلح در افغانستان دانسته است.

همچنان اقای احمدی شعارهای ضد صلح در درون و بیرون حکومت افغانستان، تحرکات اخیر نیروهای خارجی در میدان های نبرد بخصوص برگشت نظامیان برتانوی به ولایت هلمند و گزارشات مبنی بر حمایت نیروهای خارجی و حکومت افغانستان از گروه دولت اسلامی یا داعش را نیز در جمع عوامل سبوتاژ کننده پروسه صلح یاد نموده است.

سخنگوی طالبان گفته است "ما موانع متذکره را یک عمل عمدی برای سبوتاژ نمودن تلاش های صلح در افغانتسان میدانیم و این اقدامات را به حیث عوامل دوام جنگ در کشور عزیز خود میدانیم".

طالبان در این بیانیه ادعا کرده اند که نیروهای خارجی پلان دارد تا برای مدت طولانی در افغانستان بمانند و جنگجویان گروه طالبان نیز به مقاومت مسلحانه شان علیه نیروهای خارجی دوام خواهد داد.

شورای امنیت سازمان ملل متحد به روز دوشنبه تحریم ها علیه طالبان را برای ۱۸ ماه دیگر تمدید کرد.

این تحریم ها بر سفر مقام های طالبان و منابع مالی این گروه محدودیت های بین المللی اعمال می کند.

وزارت داخله افغانستان ضمن استقبال از قطعنامه شورا امنیت ملل متحد از جامعه جهانی خواسته است تا به فشار ها و تحریم ها بر طالبان افزایش دهد.

اما شورا عالی صلح افغانستان می گوید، آنعده رهبران طالبان که خواهان گفتکوهای صلح در افغانستان هستند و نام های شان درلست تحریم های ملل متحد شامل اند از ملل متحد خواسته اند که نام های شان از این لیست خارج شود.

محمد اسمعیل قاسمیار رئیس روابط بین المللی این شورا به صدا امریکا گفت، که قبل از این هم شورا عالی صلح همین پالیسی را دنبال می کرد.

اقای قاسمیار گفت "پالیسی که در شورا عالی صلح قبلآ هم مورد رعایت قرار گرفته و بر ان عمل شده، هر یکی از مخالفین مسلح یعنی رهبری انها که درلیست سیاه هستند، در لیست تعذیرات شورا امنیت ملل متحدهستند، انها همکار شوند به پروسه صلح یکجا شوند، ما درخواست رسیمی میکنیم که نام انها از لیست سیاه کشیده شود".

اقای قاسمیار گفت که تعدادی از رهبران سابق طالبان قبلآ نیز از این امتیاز مستفید شده اند که اکنون تعدادی انها عضویت شورا عالی صلح را نیز دارند.

رئیس روابط بین المللی شورا عالی صلح در مورد اظهارات سرتاج عزیز مشاور روابط بین المللی و امنیت ملی صدراعظم پاکستان مبنی بر از سرگیری مذاکرات صلح بین نمایندگان حکومت افغانستان و طالبان ابراز شک کرد و گفت، ادامه جنگ های سخت در فصل زمستان که در سال های گذشته نظیر ان دیده نشده بود دلیل برای این مدعا او میباشد.

اقای قاسمیار گفت " ادم گپ های نو نو را می شنود که کم عقیده میشود براینکه ایا برای صلح و امدن ثبات در افغانستان، کدام علاقه جدی در پاکستان وجود داشته باشد".

سرتاج عزیز به روز چهارشنبه در اسلام آباد به خبرنگاران گفت که قرار است جنرال راحیل شریف لوی درستیز قوای مسلح پاکستان هفتۀ بعد به افغانستان سفر کند و با مقامات افغان، روی مسایل امنیتی، هماهنگی ها در ساحات مرزی، و موضوعات وابسته به روند صلح افغانستان به صحبت بپردازد.

سرتاج عزیز افزود که همچنان در نظر است تا یک کمیتۀ جدید مرکب از مقامات پاکستان، چین، ایالات متحده، و افغانستان، در هفتۀ نخست ماه جنوری در کابل یا اسلام آباد تشکیل جلسه دهد و تلاش ها برای از سرگیری مذاکرات صلح میان حکومت افغان و سران طالبان را بررسی کند..

XS
SM
MD
LG