لینک های دسترسی

Breaking News

افغانستان: اعلام جنگ طالبان تازه‌گی ندارد


طالبان امروز از آغاز عملیات بهاری آن گروه خبر دادند.
طالبان امروز از آغاز عملیات بهاری آن گروه خبر دادند.

طالبان امروز با بیانیه‌ای اعلام کردند عملیات بهاری شان را زیر نام «عملیات عمری» در افغانستان آغاز نمودند و این عملیات در سال جاری به نام بنیان‌گذار این گروه ملا عمر آخند، نامگذاری شده است.

اما نهادهای امنیتی افغانستان می‌گویند که این گروه تلاش دارد با راه‌اندازی چنین تبلیغاتی، شکست‌های سال گذشتۀ شان را جبران کند و در بین مردم نگرانی خلق نماید.

سخنگوی وزارت داخلۀ افغانستان اعلان عملیات طالبان را تبلیغ روانی خوانده گفت که این گونه تبلیغات جایی را نخواهد گرفت، زیرا به گفتۀ وی نیروهای امنیتی افغان به صورت قاطع در برابر این گروه مبارزه خواهند کرد.

صدیق صدیقی گفت نیروهای افغان از سه هفته به اینسو عملیات "شفق" را با تمرکز بر مواضع گروه های دهشت افگن آغاز کرده اند. او گفت که اهداف حملات طالبان همیشه اماکن عامه و غیرنظامیان بوده است و امسال نیز همین گونه خواهد بود.

مقامهای افغان در حالی عملیات نظامی طالبان را تبلیغات می خوانند که به گفتۀ فرمانده ناتو در افغانستان سال گذشته کم از کم ۵۵۰۰ سرباز افغان در جنگ کشته و بیش از ۱۴ هزار سرباز دیگر زخمی شده است.

سخنگوی وزارت داخلۀ افغانستان مدارس پاکستانی را منبع ترویج دیدگاه افراطیت و تهدید برای افغانستان و منطقه خواند. او گفت که دهشت افگنان هنوز هم از فضای مناسب و منابع قوی در آن سوی خط دیورند برخوردار اند.

وزارت دفاع افغانستان نیز طالبان را شکست خورده خوانده و اعلام عملیات بهاری آن گروه را کم اهمیت جلوه داده است.

سخنگوی وزارت دفاع ملی افغانستان گفت که طالبان در جریان فصل زمستان سال پار، تلفات سنگینی را متحمل شدند و توانایی را که داشتند، از دست داده اند.

دولت وزیری گفت که در میدان جنگ نیروهای امنیتی افغان ابتکار عمل را به دست دارند و در هر منطقۀ افغانستان که مخالفین مسلح سربلند کنند؛ سرکوب خواهند شد.

سخنگوی وزارت دفاع افغانستان گفت که در حال حاضر در ده ولایت افغانستان، ۱۶ عملیات تهاجمی برضد مخالفین مسلح جریان دارد و در کنار آن شبانه نیروهای خاص از ۵ تا ۱۵عملیات را بر اساس اطلاعات استخباراتی از حضور مخالفین در نقاط مختلف افغانستان انجام می‌دهند.

طالبان در حالی از آغاز عملیات عمری خبر می دهند که حکومت افغانستان در همکاری با کشورهای منطقه و ایالات متحدۀ امریکا در تلاش مذاکره برای پایان جنگ با آن گروه است.

XS
SM
MD
LG