لینک های دسترسی

Breaking News

آمادگی طالبان برای از سرگیری مذاکرات صلح


مذاکرات صلح افغانستان در ماه جولای متوقف شد
مذاکرات صلح افغانستان در ماه جولای متوقف شد

طالبان افغان گفته اند که برای پایان جنگ و تامین صلح در افغانستان، آن گروه آمادۀ "مذاکرات پرمفهوم صلح" با همه طرفهای ذیدخل اند.

طالبان روز پنج شنبه با نشر پیامی همچنان تصرح کرده اند که نیروهای امریکایی باید از افغانستان خارج شوند؛ حکومت اسلامی در افغانستان باید ایجاد شود و هیچ گونه مداخلۀ خارجی در امور افغانستان وجود نداشته باشد.

در پیام طالبان همچنان آمده است زمانیکه افغانها از خروج کامل نیروهای خارجی از کشورشان مطمئن شوند، تمام مشکلات از ورای دیالوگ بین الافغانی به سادگی حل شده می تواند.

این در حالی است که قرار است باراک اوباما رئیس جمهور ایالات متحده امروز، بطی شدن یا توقف روند خروج سربازان امریکایی را از افغانستان در سال ۲۰۱۶ اعلام کند.

طالبان از طرح ایالات متحده و ناتو در مورد تمدید ماموریت نظامی آنان در افغانستان فراتر از سال ۲۰۱۶ انتقاد کرده و حکومت افغانستان را به تمدید حضور نظامیان خارجی افغانستان متهم کرده است.

در اعلامیۀ طالبان آمده است که اقدام نظامی، راه بیرون رفت از مشکل کنونی افغانستان نیست و به گفتۀ آنان جنگ و استفاده از نیرو به ویرانی افغانستان و تجاوز و قتل بیشتر افغانها منتهی خواهد شد.

این در حالی است که بر اساس گزارشهای ملل متحد و نهاد های مدافع حقوق بشر، طالبان مسوول بیش از ۷۰ درصد تلفات غیرنظامیان در افغانستان اند.

مذاکرات صلح میان حکومت افغانستان و نمایندگان طالبان در جولای سال روان پس از نشر خبر مرگ ملا عمر، متوقف شد.

  • 16x9 Image

    نجیب‌الله احمدیار

    نجیب‌الله احمدیار کار با رسانه‌ها را در سال ۲۰۰۱ میلادی آغاز کرد و از سال ۲۰۰۹ به اینسو در صدای امریکا به صفت ویراستار، نویسنده و مجری برنامه‌های رادیویی، تلویزیونی و دیجیتلی کار می‌کند. 

XS
SM
MD
LG