لینک های دسترسی

Breaking News

طالبان زخمی شدن ملا منصور را رد کردند


انتخاب ملا منصور به صفت رهبر طالبان سبب انقسام شدید در آن گروه شد.
انتخاب ملا منصور به صفت رهبر طالبان سبب انقسام شدید در آن گروه شد.

طالبان افغانستان گزارشها مبنی بر زخمی شدن ملا اختر محمد منصور را در یک درگیری داخلی میان افراد آن گروه رد کردند.

مقامها در پاکستان، جایی که ادعا می شود این درگیری رخ داده است، نیز از وقوع همچو رویدادی ابراز بی اطلاعی کرده اند. سخنگوی وزارت خارجۀ پاکستان گفته است که اطلاع دقیقی از وقوع این رویداد نداشته و فقط از طریق رسانه ها آن را شنیده است.

برخی منابع استخباراتی افغانستان و سلطان فیضی سخنگوی معاون اول ریاست جمهوری افغانستان روز گذشته تایید کردند که ملا منصور در اثر گلوله باری در داخل منزل یکی از فرماندهان طالب در شهر کویتۀ پاکستان زخمی شده و شماری از افراد وی در این رویداد کشته شده اند.

قاری یوسف احمدی که خود را سخنگوی طالبان می خواند، با ارسال پیامی به رسانه ها وقوع چنین رویدادی را رد کرده و نیز گفته است که رهبر طالبان در محل چنین برخوردی حضور نداشته است. او این خبر را "ادعای ساختگی" ادارۀ استخبارات افغانستان عنوان کرده است.

آقای فیضی روز چهارشنبه به صدای امریکا گفته بود که رویداد یاد شده در منزل ملا عبدالله سرحدی یکی از فرماندهان طالب در ساحۀ کچلاغ کویته رخداده بود که در آن ملا سرحدی و پنج طالب دیگر کشته شده بود.

پس از نشر خبر مرگ ملا عمر، رهبر پیشین طالبان، ملا منصور در ماه جولای به صفت رهبر جدید طالبان گماشته شد. اما امتناع شماری از فرماندهان طالب برای بیعت با ملا منصور سبب انقسام شدید میان طالبان شد که هنوز هم این شگاف باقی است.

XS
SM
MD
LG