لینک های دسترسی

Breaking News

طالبان: از کندز عقب نشینی کردیم، جنایت نکردیم


طالبان به تاراج بانکها و دوکانها در کندز متهم شده اند
طالبان به تاراج بانکها و دوکانها در کندز متهم شده اند

طالبان با نشر اعلامیه یی گفته اند که جنگجویان آن گروه از مربوطات شهر کندز عقب نشینی کرده اند، حالانکه دولت افغانستان می گوید که پس از چندین روز درگیری طالبان را از شهر کندز بیرون رانده است.

طالبان گفته اند که هدف از عقب نشینی جنگجویان آن گروه از شهر کندز، حفاظت جان افراد ملکی و صرفه جویی از ضیاع امکانات و مهمات است. حالانکه به گفتۀ مقامهای افغان و نهاد های بین المللی حقوق بشر به شمول ملل متحد، در اکثر موارد طالبان از غیرنظامیان به صفت سپر انسانی استفاده کرده اند.

به دنبال سقوط شهر کندز به دست طالبان، مقام های حکومت افغانستان و سازمان عفو بین المللی جنگجویان آن گروه را به ارتکاب جرایم جنگی و بدرفتاری با مردم متهم کردند.

اما طالبان این گزارشها را "آوازه های دروغین" خوانده و استدلال کرده اند که آن گروه حتا با نظامیان افغان که در جریان عملیات اسیر شده اند برخورد انسانی کرده و آنان را رها کرده اند.

طالبان به تاریخ ششم میزان سال روان مرکز کندز را تصرف کرده و به محض ورود به شهر، دروازۀ زندان را به روی زندانیان باز کردند.

پس از ورود طالبان، گزارشهایی از تاراج بانکها و مراکز تجارتی به شمول طلافروشی های شهر توسط افراد این گروه نشر شد. بر خلاف این گزارشها طالبان مدعی اند که در جریان تسلط آن گروه بر شهر کندز مال هیچ کسی ضایع نشده است.

با آنکه تصاویر متعدد از تلفات جنگجویان طالب در شهر کندز در رسانه ها به ویژه شبکه های اجتماعی نشر شده است، طالبان در پیام خود گفته اندکه تصرف شهر کندز با تلفات بسیار اندک و حتا بدون تلفات صورت گرفته است.

XS
SM
MD
LG