لینک های دسترسی

Breaking News

در میدان وردک ۹ فرد ملکی کشته شدند


اصابت هاوان دریک خانه مسکونی در ولسوالی زنه خان غزنی ۱۱ زخمی برجا گذاشته است که وضعیت صحی سه تن از مجروحین وخیم خوانده شده است
اصابت هاوان دریک خانه مسکونی در ولسوالی زنه خان غزنی ۱۱ زخمی برجا گذاشته است که وضعیت صحی سه تن از مجروحین وخیم خوانده شده است

مقامات محلی می گویند که دردو رویداد جداگانه در ولایت میدان وردک و غزنی ۹ فرد ملکی کشته و ۱۶ نفر دیگر زخمی شده اند.

ذاکرحسین سلطانی معاون والی میدان وردک با تأیید این خبر به صدای امریکا گفت "حوالی ساعت هشت صبح امروز در مقابل یک مسجد در ولسوالی سیدآباد انفجار شده است اما تاهنوز معلوم نیست که آیا مرمی اصابت کرده و یا انفجار بوده که در نتیجه ۱۰ غیرنظامی کشته و یک نفر دیگر زخمی شده است که شامل اطفال و نوجوانان می شود."

مسئولین محلی میدان وردک می گویند در ساحه که انفجار رخ داده است دور دست و تحت کنترول مخالفین دولت بوده و تاکنون جزئیات بیشتر این حادثه معلوم نیست.

تا کنون مسئولیت این رویداد را کسی برعهده نگرفته است.

اما شریف الله هوتک منشی شورای ولایتی میدان وردک بعد از ظهر امروز به صدای امریکا گفت که این حادثه از اثر اصابت یک فایر مرمی هاوان اردوی ملی در مقابل یک مسجد در ولسوالی سید آباد بوقوع پیوسته است.

آقای هوتک گفت " در ولسوالی سید آباد بین طالبان و نیروهای امنیتی افغان درگیری جریان داشت که در نتیجه اصابت هاوان نیروهای اردوی ملی، 9 نفر ملکی کشته و پنج تن دیگر زخمی شده اند."

ولسوالی سید آباد میدان وردک از ناامن ترین ولسوالی های این ولایت است که در مسیر شاهراه کابل – کندهار موقعیت دارد.

اصابت هاوان درغزنی ۱۱ زخمی برجا گذاشت

مسئولین محلی ولایت غزنی می گویند که ازاثر اصابت یک مرمی هاوان بر یک خانه مسکونی درولسوالی زنه خان ولایت غزنی ۱۱ فرد ملکی زخمی شده اند.

این مسئولین می گویند که ۹ نفر از این زخمی ها اطفال در سنین ۴ تا ۱۰ ساله اند. مسئولین در غزنی می گویند که این هاوان از سوی طالبان بر ساحات مسکونی پرتاب شده است.

احمد ضیا یعقوبی ولسوال ولسوالی زنه خان ولایت غزنی با تأیید این خبر به رادیو آشنا صدای امریکا گفت " نا وقت شب گذشته یک فایر هاوان که ازسوی طالبان پرتاب شده بود در منطقه مست خیل ولسوالی زنه خان در یک خانه مسکونی اصابت کرد که در نتیجه آن بیش از ۱۱ نفر به شمول ۹ طفل زخمی شده اند".

ولسوال زنه خان گفت که ۸ نفر از این زخمی ها بعد از تداوی ابتدایی صبح امروز از شفاخانه رخصت شده اند و سه جوان دیگر که وضعیت شان وخیم بود جهت تداوی به کابل انتقال یافته اند.

قریه مست خیل ولسوالی زنه خان در مرز ولسوالی سید آباد میدان وردک و زنه خان غزنی قرار دارد که اکنون تحت کنترول طالبان است.

باز محمد همت رییس شفاخانه ملکی غزنی وضعیت ۳ نفر از این زخمی ها را وخیم خوانده به صدای امریکا گفت که این ۳ نفر جهت تداوی به کابل انتقال داده شده اند.

تاکنون هیچ گروهی مسئولیت پرتاب این هاوان را برعهده نگرفته است. غزنی از ولایات ناآرام درمرکز افغانستان است که به گفته ی مسئولین محلی آن ولایت، به شمول مرکز شهر، بیشتر از۱۰ ولسوالی آن با تهدیدات بلند امنیتی مواجه است.

مسئولین محلی درولسوالی زنه خان می گویند که تنها مرکزاین ولسوالی، در حد یک پوسته امنیتی دراختیار دولت است و در سایر نقاط آن طالبان حضور گسترده دارند.

  • 16x9 Image

    ظفر بامیانی

    ظفربامیانی از سال ۲۰۱۱ برای رادیو آشنا صدای امریکا با تهیه گزارش از ولایات بامیان، دایکندی و غزنی کار می کند. ظفر بامیانی از سال ۲۰۰۴ کار رسمی خبرنگاری را به حیث گزارشگر، گوینده خبر و تهیه کننده برنامه های فرهنگی با رادیوی محلی بامیان شروع کرد. ظفر مدت یک سال گزارشگر تلویزیون ملی در بامیان نیز بود. ظفر بامیانی فارغ التحصیل  رشته جامعه شناسی از پوهنتون بامیان است.

XS
SM
MD
LG