لینک های دسترسی

Breaking News

همکاری امریکا و چین برای "ترویج پیشرفت" در افغانستان


رهبران امریکا و چین روز جمعه پس از دیدار در قصر سفید در یک نشست خبری مشترک اشتراک کردند.

بارک اوباما، رئیس جمهور ایالات متحده گفت که امریکا و چین در رسیدگی به آزمون های جهانی چون تقویت پیشرفت و مصالحه در افغانستان و ترویج امنیت هسته ای به گونه مشترک عمل می کنند.

آقای اوباما همچنین افزود که امریکا و چین توافق کردند تا گام ها بیشتر را برای ترویج امنیت بین المللی بردارند.

رئیس جمهور اوباما گفت "طی روز های آینده، ایالات متحده و چین در (مجمع عمومی) ملل متحد، کشور های جهان را به خاطر ترویج پیشرفت در افغانستان گرد هم خواهند آورد و ما با سایر شرکای خود در راستای تقویت حفظ صلح بین المللی کار خواهیم کرد. ما توافق کردیم تا همه طرف ها، به شمول ایران، توافق هسته ای را باید بطور کامل باید عملی کند و قطعنامه های ملل متحد کاملاً تطبیق گردد."

امنیت سایبری

رهبران امریکا و چین همچنین در مورد عدم اجرا و یا عدم حمایت "آگاهانه" از سرقت مالکیت معنوی و یا اسرار تجارتی با استفاده از انترنت توافق کردند.

آقای اوباما گفت که در دیدار با رئیس جمهور چین روی توقف سرقت سایبری تاکید کرد.

شی جین پینگ، رئیس جمهور چین گفت که بیجینگ و واشنگتن در مورد سرقت سایبری به یک اجماع رسیده اند و چین مخالف هر گونه سرقت سایبری می باشد.

رئیس جمهور جین پینگ گفت "چین شدیداً با سرقت اسرار تجارتی و انواع دیگر هک کردن ها مخالف بوده و با آن مبارزه می کند. اگر ایالات متحده در این مورد کدام نگرانی دارد، می تواند آنرا از طریق مجرا های موجود با ما در میان بگذارد. چین هر گونه معلومات ارایه شده از سوی امریکا را جدی تلقی خواهد کرد."

رئیس جمهور چین در نشست خبری مشترک با همتای امریکایی اش گفت که دو کشور نباید به خاطر حملات سایبری با هم به رویارویی پرداخته و یا به آن جنبه سیاسی بدهند.

قصر سفید با نشر اعلامیه ای گفته است که رهبران امریکا و چین به خاطر مبارزه با جرایم سایبری و مسایل مربوط به آن روی ایجاد یک میکانیزم گفتگوی مشترک به سطح بلند به توافق رسیدند.

واشنگتن چین را به خاطر یک سلسله حملات انترنتی بر ادارات حکومتی و شرکت های تجارتی امریکایی در سال های اخیر مقصر می داند اما چین این اتهامات را شدیداً رد می کند.

در آخرین مورد حملات سایبری در امریکا در سال جاری، هکر ها با داخل شدن به کمپیوتر های دفتر مدیریت کارمندان، معلومات شخصی بیش از ۲۱ میلیون کارمند حکومت فدرال امریکا را سرقت کردند.

مقامات امریکایی به خاطر این حمله به هکر های مستقر در چین مشکوک اند اما حکومت بارک اوباما چین را به صورت علنی در این حمله مقصر نخوانده است.

با این همه، اوباما از رئیس جمهور جین پینگ در قصر سفید به گرمی استقبال کرد و رئیس جمهور چین گفت که روابط کشورش با امریکا اکنون وارد مرحله جدید شده است.

XS
SM
MD
LG