لینک های دسترسی

Breaking News

واقعیت های افغانستان رقم نیروهای امریکایی را تعین میکند


اشتن کارتر وزیر دفاع امریکا سه روز قبل به حیث وزیر دفاع امریکا تعین شده است
اشتن کارتر وزیر دفاع امریکا سه روز قبل به حیث وزیر دفاع امریکا تعین شده است

اشتن کارتر وزیر دفاع امریکا که امروز در یک سفر از قبل اعلان نشده وارد کابل شد در یک نشست خبری با رئیس جمهور افغانستان محمد اشرف غنی گفت چگونگی حضور نیروهای امریکا در افغانستان و شمار این نیروها با در نظر داشت واقعیت های این کشور مشخص می شود.

وزیر دفاع امریکا گفت امروز در این مورد با رئیس جمهرو محمد اشرف غنی و عبدالله عبدالله رئیس اجرائیه حکومت صحبت کرده است.

اقای کارتر در مورد این تغیرات توضیحات بشتر نداد.

اما او گفت نتیجه نهایی در این مورد پس از سفر قریب الوقوع رئیس جمهور غنی به واشنگتن و ملاقات با بارک اوباما رئیس جمهور امریکا روشن خواهد شد.

اقای کارتر بر همکاری های فراتر از همکاری نظامی با افغانستان نیز تاکید کرد.

وزیر دفاع امریکا چند روز قبل سوی کانگرس امریکا تایید شد، وی اولین سفرش خارجی اش به عنوان وزیر دفاع امریکا را به افغانستان انجام داده است.

محمد اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان از سفر وزیر دفاع امریکا به افغانستان استقبال کرد و گفت پس از ختم ماموریت جنگی امریکا در افغانستان مرحله جدیدی از همکاری ها میان افغانستان و امریکا آغاز شده است که هدف اساسی آن تقویت، تجهز و حمایت از نیروهای امنیتی افغانستان است.

اما رئیس جمهور افغانستان میگوید در این مرحله نیاز است که تعریف جدیدی از همکاری ها در عرصه های مختلف میان واشنگتن و کابل صورت گیرد.

رئیس جمهور میگوید با وزیر دفاع امریکا روی این مساله به تفصیل بحث کرده است و در سفرش به امریکا با رئیس جمهور اوباما نیز در این مورد گفتگو خواهند کرد.

رئیس جمهور غنی گفت اکنون افغانستان با خطرهای تازه مواجه است و تروریزم هم افغانستان و هم امریکا را تهدید میکند.

او میگوید برای مبارزه با این چالش های تازه به همکاری های کوتاه مدت، وسط مدت، و دراز مدت نیاز است.

رئیس جمهور غنی تامین صلح و ثبات را از اهداف اساسی حکومت اش میداند و میگوید در این بخش ابتکاراتی در منطقه داشته است و تلاش ها در این راستا به گفته اقای غنی در مسیر مثبت در حرکت است.

در این نشست خبری رئیس جمهور غنی نیز تاکید کرد که پس از سفرش به امریکا، چگونگی حضور و شمار نیروهای امریکای که قرار است برای مبارزه با دشت افگنی در افغاانستان حضور داشته باشند روشن خواهد شد.

رئیس جمهور افغانستان میگوید اکنون قبل از وقت خواهد بود که در این مورد چیزی بگوید.

در حال حاضر به تعداد ده هزار سرباز امریکایی در افغانستان به سر میبرد ووزیر دفاع هدف سفرش را نیز بودن سربازان امریکایی دراین کشور خوانده است.

او حین سفر به افغانستان به خبرنگاران گفته است که امریکا برای تامین صلح درافغانستان تلاش خواهد کرد ومیخواهد دراین مورد از رئیس جمهور افغانستان بداند که حکومت این کشور چه تلاشهای را برای مذاکرات صلح انجام داده است.x

وزیر دفاع امریکا درحالی به افغانستان سفر مینماید ومیخواهد که با رئیس جمهور این کشور درمورد تامین صلح و مذاکرات با طالبان صحبت کند که مقامات حکومت افغانستان میگویند که از مدت چهار ماه به اینطرف تلاشهای همه جانبه را برای تامین صلح آغاز کرده است.

ریاست جمهوری افغانستان گفته است که پروسه صلح به طور شفاف ودر مطابقت به خواستهای مردم افغانستان پیش خواهد رفت.

قرار است امروز رئیس جمهور کشور ووزیر دفاع امریکا در نشست خبری ظاهر گردند ونتیجه گفتگو های شانرا با رسانه ها شریک سازند.

XS
SM
MD
LG