لینک های دسترسی

Breaking News

رقابت قانونگذاران امریکایی به کسب اکثریت در سنا


تجدید تعزیرات علیه برما توسط امریکا
تجدید تعزیرات علیه برما توسط امریکا

دوهفته تا انتخابات میان دوره ای کانگرس ایالات متحده امریکا باقی مانده است، شماری از رقابت ها درکشور تعیین خواهد کرد که کدام جناح، اداره سنای امریکا را در سال آینده بدست خواهد آورد که احتمالا این امر، توازن قوا در واشنگتن را تغییر خواهد داد.

یکی از این رقابت های شدید در کارولینای شمالی جریان دارد. در این ایالت مبارزه شدید انتخاباتی برای احراز کرسی کی هیگن دموکرات درجریان است.

فعالان هردو جناح سیاسی به جاده های کارولونای شمالی ریخته اند. دموکرات ها در صدد اند تا سناتور کی هیگان را دوباره به قدرت برسانند درحالیکه جمهوری خواهان از رقیب وی تام تیلس پشتیبانی می کنند.

میلیسا رید از انجمن رهنمای خانواده یکی از کسانی است که از هیگان پشتیبانی می کند. او می گوید: "این یکی از مهمترین رقابت های انتخاباتی درین کشور می باشد. کنترول سنا مربوط به سه کرسی سنا می باشد و کارولینای شمالی در صدرآن قرار دارد."

رید با آنچه جمهوریخواهان محدودیت سقط جنین است، مخالفت می ورزد. رید می گوید: "زنان به این فکر اند که پالیسی های جمهوریخواهان دور از واقعیت است و آنها درگذشته زیست دارند، ازین سبب ما در لباس سالهای ١٩٥٠ ملبس می باشیم."

درمقابل کسانی که با سقط جنین مخالف اند سعی زیاد دارند تا از تیلیس پشتیتبانی کنند.

تامی فتزجیرالد می گوید هرگاه محافظه کاران به تعداد زیاد در انتخابات شرکت ورزند درین صورت امکان بردن تیلیس جمهوری خواه بیشتر می شود.

فتزجیرالد می گوید: "اکثریت مردم درین ایالت مخالف سقط جنین اند که فیصدی آنها به ٥٥ در صد می رسد خاصتا در میان محافظه کاران درین ایالت به ٧٠ در صد می رسد."

تیلیس از کاندیدان جمهوریخواه می خواهد هیگان را وابسته به اوباما که محبوبیت او در میان مردم کمتر است، بسازد.

تیلیس می گوید: "من معتقدم که مردم می دانند که سناتور هیگان ٩٦ در صد درمواقع مخلتف به طرفداری ازرئیس جمهوربراک اوباما رای داده است."

هیگان مانند اکثریت دموکرات ها در سراسر کشور می خواهد به اساس سوانح خود در کشور به پیش برود.

هیگان می گوید: "چون او می خواهد که این انتخابات را به رئیس جمهور ربط دهد، اما رئیس جمهور در ورقه رای گیری نیست. این کمپاین انتخاباتی نمایندگی از مردم کارولینای شمالی می باشد."

جان دیوس، تحلیلگر محلی می گوید که رئیس جمهور می تواند نقشی در مبارزات انتخاباتی در کارولینای شمالی داشته باشد، خواه او می خواهد یا نه می خواهد.

دیوس می گوید: "درحال حاضر رقم محبوبیت او بلند نیست. رقم او در خانه های چهل قرار دارد. درمورد سیاست خارجی این محبوبیت در خانه های سی است. بنابرین این وقت مناسبی برای جمهوری خواهان بوده می تواند تا مخالفان خویش را به رئیس جمهور وابسته سازند. محبوبیت کم تر و آنهم در زمان انتخابات میان دوره مسئله مهمی تلقی می گردد."

جمهوری خواهان در کورولینای شمالی پیشتر می باشند. این مطلب را میچ کوکی یاد آورد شده می گوید. کوکی می گوید: "بسیاری از مردمان به این فکر اند هرگاه آنها بخواهند که آنرا انجام بدهند، درین صورت هیگان یک هدف بسیار اسان برای ضربه زدن به وی می باشد."

در روزهای اخیر مبارزات انتخاباتی به اوج خواهد رسید و هردو جناح از وضع سیاست ملی که بالای سیاست ملی تاثیر گزار است، حد اعظمی استفاده را خواهند کرد.

گزارش: جیم مالون، خبرنگار صدای امریکا

ترجمه: عبدالواجد عادل

XS
SM
MD
LG