لینک های دسترسی

Breaking News

چرا اکثریت جوانان در آیوا به برنی سندرز رای دادند؟


برنی سندرز کاندید دموکرات ریاست جمهوری ایالات متحده، با وجود آن که با تفاوت بسیار اندکی انتخابات مقدماتی ایالت آیوا را به هیلری کلنتن باخت، اما سروی آرأ نشان میدهد که هشتاد فیصد رأی دهندگان جوان بین سنین هژده و بیست و نه ساله، به برنی سندرز رأی دادند.

در بیرون از محافل انتخاباتی حزب دموکرات در مانچستر، هیجان احساس می گردد . جوانان بیشتر علاقمند به نظریات برنی سندرزاستند. به نظر عده از جوانان سندرز یک شخصیت مردمی معلوم می شود و پیام وی ایجاد فرصت ها از طریق تعلیم و تربیه می باشد.

کارلی گرفن، طرفدار برنی سندرز می گوید توجه به نسل آینده مهم است" علاقمند بودن در مورد موضوعاتی که بر نسل آینده تاثیر گذار است ، بر نسل من و نسل آینده مهم است. قرضه های کالج برای من و همسن های من یک موضوع مهم است."

پیام سندرز در مورد نابرابری عواید و همچنان در بارۀ تحصیلات رایگان نیز در بین جوانان اهمیت زیاد دارد.

انتخابات مقدماتی نیو همشر
please wait

No media source currently available

0:00 0:01:40 0:00

کرس الدیری استاد کالج سنت انسلم می گویند جوانان به آینده شان می اندیشند" فکر می کنم آنها به جهانی نگاه می کنند که فارغ می شوند ، به جهانی که در آن زیست می کنند. در مورد قرضه های شان برای کسب تحصیل و کاریابی نگران استند."

اما للی جانسن می گوید هیلری کلنتن بیشتر واقع بین و با تجربه است" موقف وی را در مورد محیط زیست، سیاست خارجی، رهنمای خانواده و مساوات زن و مرد می پسندم".

اهمیت ایالت نیو همشر

با این حال فقط یک روز به مبارزات مقدماتی انتخابات ریاست جمهوری در ایالت کلیدی نیو همشر باقی مانده است

نیو همشر به صحبت ها و بحث ها بین کاندید ها و رای دهندگان شهرت دارد. " ایفم مارک یک رای دهند در مورد اهمیت ایالت نیو همشر می گوید واقعا یک ایالت بسیار مهم است. ما بسیار خوشبخت استیم که توانایی ملاقات با مردم را در اینجا داریم. در بسیار ایالت های دیکر این را گفته نمی توانی. در اینجا شما همه یی آنها را می بینید."

در هر چهار سال ایالت نیوهمشر تاریخ ساز می شود و در این روز انتخابات مقدماتی بازهم نیوهمشر تارخ ساز خواهد شد.

  • 16x9 Image

    نجیبه خلیل

    نجیبه خلیل از سال 2004 تا کنون منحیث گوینده و خبرنگار صدای امریکا اجرای وظیفه میکند. خلیل، لیسانس خود را در رشته ژورنالیزم و سپس فوق لیسانس خود را در رشته رادیو و تلویزیون از یونیورستی ویلیم پترسن در ایالت نیوجرسی بدست اورد. وی همچنان یک دیپلوم در رشته کمپیوتر پروگرامنگ را نیز از کالج برگن کمیونتی ایالت نیوجرسی اخذ نموده است.

XS
SM
MD
LG