لینک های دسترسی

Breaking News

حمله هوایی نیروهای امریکایی بر پوسته اردوی ملی در لوگر


پوسته های اردوی ملی در ولایت لوگر هدف قرار گرفت
پوسته های اردوی ملی در ولایت لوگر هدف قرار گرفت

نیروهای امریکایی مستقر در افغانستان می گویند که در مورد حملۀ هیلیکوپتر های سربازان امریکایی بر پوسته های اردوی ملی در ولایت لوگر تحقیقات آغاز شده است.

جنرال عبدالرزاق صافی، قومندان لوای چهارم اردوی ملی مستقر در ولایت لوگر گفت که حمله ساعت شش صبح در ساحۀ چهلتن ولسوالی برکی برک رخ داد و در آن هشت سرباز اردوی ملی کشته و پنج سرباز دیگر زخمی شد.

مقام ولایت لوگر اما در خبرنامه ای از کشته شدن هفت منسوب اردوی ملی خبر داد.

محمد اشرف غنی رئیس جمهوری افغانستان ضمن ابراز تاسف به خاطر وقوع این رویداد به خانواده های سربازان کشته شده مراتب تسلیت و همدردی خود را ابراز کرد.

رئیس جمهور افغانستان تاکید کرد که نیرو های بین المللی درعملیات خود از احتیاط کامل کار بگیرند تا در آینده این چنین عملیات سبب زیان جانی و مالی مردم و نیروهای امنیتی افغانستان نگردد.

آقای صافی در تماس تلیفونی از محل رویداد به صدای امریکا گفت که تا کنون علت این حمله مشخص نشده است اما وی علاوه کرد که احتمالاً نیروهای امریکایی به اساس اطلاعات نادرست این حمله را انجام داده اند.

آقای صافی گفت "نیروهای ما به نیروهای امریکایی بیرق ها و لباس خود را هم نشان داده اما هیلیکوپتر ها باز هم بمباردمان بر پوسته امنیتی را ادامه داده اند،‌ من فکر می کنم که کدام سوء تفاهم رخ داده است".

انجیر محمد رحیم امین، ولسوال برکی برک به صدای امریکا گفت که در نتیجۀ این حمله، پوسته اردوی ملی به کلی منهدم شده است.

یک سخنگوی نیروهای امریکایی مستقر در افغانستان در صحبت با صدای امریکا گفت که آنان از این واقعه با خبر اند و تحقیقات در مورد چگونگی وقوع این حادثه را آغاز کرده اند.

جنرال ظاهر عظمیمی سخنگوی وزارت دفاع نیز در صفحه تویتر خود از آغاز بررسی در مورد چگونگی این رویداد خبر داده است.

از سوی دیگر مقام های امنیتی در ولایت لوگر می گویند که طالبان در اطراف این پوسته کمین کرده و مانع انتقال اجساد سربازانی شده اند که در نتیجه حمله هوایی هیلیکوپتر نیروهای امریکایی کشته شده اند.

اما جنرال عبدالرزاق صافی گفت که برای تامین امینت این ساحه، نیروهای امنیتی مستقر شده و تلاش می شود که امنیت ساحه تامین گردد.

XS
SM
MD
LG