لینک های دسترسی

Breaking News

شبکه‌های اجتماعی، جبهۀ دیگر جنگ امریکا و داعش


استنگل می گوید که آقای اوباما در این مورد در ملل متحد بحث خواهد کرد
استنگل می گوید که آقای اوباما در این مورد در ملل متحد بحث خواهد کرد

معاون وزیر خارجه آمریکا در امور دیپلماسی و روابط عمومی گفت که در نتیجۀ اقداماتی که ایالات متحده علیه گروه دولت اسلامی انجام داده است، فعالیت این گروه در شبکه‌های اجتماعی بسیار کمتر شده است.

ریچارد استنگل در صحبت با صدای امریکا همچنان گفت که جزئیات برنامه‌های امریکا و متحدانش برای مبارزه علیه پیکارجویان داعش و دیگر گروه‌های افراطگرای اسلامی در نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد مطرح خواهد شد.

این مقام امریکایی افزود که جهانی شدن دولت اسلامی یکی از مسایلی ایت که رئیس جمهور باراک اوباما آن را در مجمع عمومی ملل متحد مطرح خواهد کرد. او افزود که آقای اوباما در مورد حضور، گسترش، جلب و جذب، نوعیت افراطگرایی داعش و در نهایت تدابیری که برای مبارزه با آن گروه به کار می گیرد، بحث خواهد کرد.

معاون وزارت خارجۀ امریکا گفت که مرکز مبارزه با تروریزم امریکا اکنون به ماشین مبارزه با داعش مبدل شده است. او گفت که در شراکت با متحدان عرب امریکا، چند ماه پیش یک مرکز جدید در امارات متحدۀ عرب ایجاد شد و مراکز دیگری نیز در آینده ایجاد خواهد شد تا به گفتۀ وی داعش در مقابل بقیه دنیای عرب قرار بگیرد.

او درباره سنجش تاثیر پیام‌ها در شبکه های اجتماعی برای مقابله با داعش گفت "طبق روال عادی نمی‌توان تاثیر این پیام‌ها را سنجید اما به طور مشخص می‌توان گفت که فعالیت داعش در شبکه‌های اجتماعی از ماه جولای کاهش یافته است. به گفته او کار پیام‌های مرکز ارتباطات مبارزه با تروریزم این است که به مردم ثابت کند داعش بر حق نیست و اطلاعاتی که می دهد دروغ است.

شماری از قانونگذاران امریکایی انتقاد دارند که پیام رسانی ایالات متحده در شبکه های اجتماعی برای مقابله با داعش نا کارآ است.

آقای استنگل در واکنش به این انتقادات گفت "نکتۀ که اعضای کانگرس به آن توجه نمی کنند این است که جنگ امریکا علیه داعش نیست، بلکه مسلمانان جهان نیزمخالف داعش اند. نود درصد پیام‌ها علیه گروه داعش به زبان عربی است در حالیکه رسانه‌هایی که کنگره به آن دسترسی دارد به زبان انگلیسی است که درصد خیلی کمی از پیامها را پوشش می‌دهند."

به گفته این مقام وزارت خارجه امریکا، درک درست این موضوع که چه چیزی می‌تواند افراد را به افراطگرایی بکشاند در مبارزه با داعش موثرترین نکته است. او افزود که عمال داعش با ارتباطات شخصی جوانان را به دام می اندازند، زیرا به گفتۀ وی هیچ کسی تنها با تماشای یک ویدیو در یوتیوب افراطگرا نمی شود.

آن گونه که معاون وزیر خارجۀ ایالات متحده توضیح داد، امریکا سعی می کند تا در مورد فعالیت الشباب و بوکوحرام، و سایر گروه های مسلح افراطگرا تاثیر بگذارد.

XS
SM
MD
LG