لینک های دسترسی

Breaking News

قتل در شهرهای بزرگ امریکا افزایش یافته است


امسال شهر شیکاگو بیشترین آمار قتل را داشته است.
امسال شهر شیکاگو بیشترین آمار قتل را داشته است.

آمار رسمی از سرتاسر ایالات متحده امریکا نشان می دهد که امسال موارد قتل در چندین شهر بزرگ این کشور افزایش یافته است، اما مقامها دقیقاً دلیل این افزایش را نمی دانند.

روزنامۀ نیویارک تایمز گزارش داده است که از آغاز سال روان میلادی تا کنون، در مقایسه با عین محدودۀ زمانی در سال ۲۰۱۴، در بیش از ۳۰ شهر عمده در سرتاسر ایالات متحدۀ امریکا موارد قتل فزونی یافته است.

آمار قتل در شهر واشنگتن دی سی در هشت ماه گذشتۀ سال روان ۱۰۵ نفر ارایه شده است، حالانکه این رقمسال گذشته ۷۳ نفر بود.

به همین سان در شهر بالتیمور ایالت مریلند ۲۱۵ نفر کشته شده است، این رقم سال گذشته ۱۳۸ مورد بود.

به همین ترتیب در شهر ملواکی ایالت وسکانسن، سنت لویس ایالت میزوری و نیو اورلیانس ایالت لویزیانا آمار قتل از مرز صد نفر بلندتر بوده است.

مقامهای امریکایی دلیل اصلی افزایش قتلها را نمی دانند
مقامهای امریکایی دلیل اصلی افزایش قتلها را نمی دانند

افزایش غیرمنتظرۀ قتلها در سال ۲۰۱۵ پس از چندین سال رکود پیهم، هم سیاستمداران و هم مقامهای پولیس ایالات متحده را واداشته است تا در صدد ریشه یابی و حل این مشکل بر آیند.

برخی ها می گویند که پولیس در مقابله با مظاهره ها به خاطر مرگ چندین امریکایی سیاهپوست حینیکه در بازداشت پولیس بودند، از برخورد شدید دست برداشته است.

اما گزارش نیویارک تایمز حاکی است که اکثر مقامهای بلندرتبۀ پولیس می گویند که تمایل فزایندۀ مردان جوان به ویژه در محلات فقیر نشین برای حل جر و بحث های بسیار عادی از طریق خشونت، سبب افزایش موارد قتل شده است.

بیش از ۷۰ مقام شماری از شهرهای بزرگ ایالات متحده امریکا ماه گذشته برای یافتن راه حل به این مشکل، نشست اضطراری برگزار کردند.

با اینحال در مقالۀ نیویارک تایمز آمده است که آمار جرایم خشونتبار در شهرهای ایالات متحده امریکا هنوز هم به مراتب پایانتر از اوج این خشونتها در اواخر دهۀ ۱۹۸۰ و اوایل دهۀ ۱۹۹۰ میلادی می باشد.

XS
SM
MD
LG