لینک های دسترسی

Breaking News

قانون گزاران امریکایی: دولت اسلامی تهدیدی بمراتب بزرگ


Lawmakers Urge Obama to Expand Military Action Against Islamic State
Lawmakers Urge Obama to Expand Military Action Against Islamic State

کانگرس ایالات متحده امریکا و اعضای آن در حال حاضر در تعطیلات تابستانی است اما به نظر می رسد که شماری ازرهبران کانگرس نگرانی خود را در مورد تهدید گروه دولت اسلامی درعراق بعد از قتل وحشیانه جمیز فولی، خبرنگار آزادی امریکایی بیان داشته اند.

مایکل مک کال، از حزب جموریخواه و رئیس کمیته امنیت داخلی مجلس سنا به یک شبکه تلویزیونی امریکایی گفته است که گروه دولت اسلامی بنام گروه داعش نیر شناخته می شود- بزرگترین تهدید ایست که جهان بعد از حملات دهشت افگنی ۱۱ سپتمبر سال ۲۰۱۱ با آن مواجه شده است.

مک کال میگوید گروه دولت اسلامی از سال گذشته به این سو، خطرناک بود، و حالا با سر بریدن یک خبرنگار امریکایی، به انتهای خطر رسیده است، به عقیده مک کال، این نقطه عطفی برای تغیر عقیده مردم امریکا است. کشتار خبرنگار امریکا دیدگان مردم را در مورد اصلیت این گروه باز کرد.

مایک راجر، رئیس کمیته اطلاعات مجلس سنای ایالات متحده امریکا نیز با این اظهارات آقای مک کال موافق است. اوهمچنان گفته است یکی از مشکلات این است که شماری از جنگجویان داعش افرادی اند که ازاروپا و ایالات متحده به شرق میانه رفته اند تا با این گروه دهشت افگن بپیوندند و آنها افرادی اند که به راحتی به غرب دوباره سفر کرده می توانند.

راجرز میگوید، " این دهشت افگنان صرف یک تکت طیاره کاردارند تا داخل امریکا شوند و از این رو ما نگران این وضعیت استیم."

جان الن، جنرال متقاعد امریکایی با شدت تهدید گروه دولت اسلامی موافق بوده میگوید که ایالات متحده نیازدارد تا با همکاری متحدین خود، یک روش جدید منطقه ای را اتخاذ کند.

به گفته جنرال الن، یک روش جامع نیاز است تا حملات دقیق تر و مشخص برنقاط کلیدی گروه داعش صورت گیرد که فقط ساحات امنیتی در داخل و اطراف بند های آب می باشد.

رئیس جمهور اوباما تلاش کرده بود تا عملیات نظامی جدید درعراق را به منظور حفاظت دیپلمات های امریکایی و غیرنظامیانی که با تهدید روبرو اند، محدود سازد اما آقای اوباما همچنان بیان داشته است که ایالات متحده امریکا هرآنچه در توان دارد برای حفاظت شهروندان خود انجام خواهد داد.

در حالیکه برخی از اعضای کانگرس ایالات متحده امریکا با احساسات قوی با قتل جمیز فولی، خبرنگارامریکایی واکنش نشان داده اند اما شماری نیزهشدارمی دهند که ایالات متحده امریکا نباید از احساسات کار گرفته و دوباره نیروی جنگی به عراق ارسال کند.

دانا ادواردز، عضو کانگرس از حزب دیموکرات گفته است که گانگرس بعد از تعطیلات تابستانی باید پیرامون تشدید درگیری های نظامی بحث کند.

به گفته خانم ادواردز، رئیس جمهورنمی تواند از مجوز قدرت های جنگی فراتر رفته و بدون تصویب کانگرس این کار ادامه دهد.

در همین حال، تحلیلگران می گویند رئیس جمهور اوباما پیامدهای توسعه اقدام نظامی امریکا را علیه گروه های افراطی به احتمال زیاد در روزهای آینده به بررسی خواهد گرفت.

گزارش: سندی سین، خبرنگار صدای امریکا

برگردان دری: رویا زمانی

XS
SM
MD
LG