لینک های دسترسی

Breaking News

مظاهرات در چندین شهر امریکا بر ضد برخورد خشن پولیس


ده ها تن از مظاهره کنندگان از سوی پولیس بازداشت شدند
ده ها تن از مظاهره کنندگان از سوی پولیس بازداشت شدند

مظاهره کنندگان در چندین شهر ایالات متحده در اعتراض به برخورد خشن پولیس با سیاهپوستان غیرمسلح شاهراه ها را بسته و در اطراف تاسیسات پولیس تجمع کردند.

حدود ۲۵۰ تن از فعالان بر فراز پل بروکلن در نیویارک راهپیمایی کرده و شعار های "کشتار توسط پولیس توقف یابد" و "پولیس های قاتل را متوقف کنید" را حمل می کردند.

کم از کم ۱۲ نفر که به نظر می رسد شماری از آنان شاگردان مکتب باشند از سوی پولیس بازداشت شد. انسداد این پل عمده در شهر نیویارک سبب ازدحام شدید و طولانی ترافیک شد.

پولیس در شهر لاس انجلس امریکا نیز بعد از آن ۱۵ نفر را از جمع یک گروه ۱۰۰ نفری مظاهره کنندگان بازداشت کرد که آنان بالای قطار آهن صف کشیده و اوامر پولیس را نادیده گرفتند.

به همین سان بیش از ۱۰۰ مظاهره کنندۀ دیگر در شهر سانفرانسیسکو یک مرکز پولیس را محاصره کردند. در شهر اوکلند نیز مظاهره کنندگان در اطراف مرکز پولیس شهر تجمع کرده و یک شاهراه عمده را مسدود کردند.

همچنان چندین مظاهره کنندۀ دیگر یک پل عمده را مسدود کردند که شهر های سانفرانسیسکو و اوکلند را به هم وصل می کند، پولیس شش مظاهره کننده را در این رویداد بازداشت کرد.

در شهر ویسکانسن حدود ۱۰۰ مظاهره کننده -عمدتاً شاگردان مکتب- یک شاهران عمده را در شهر مدیسن مسدود کردند. ماه گذشته یک نوجوان غیرمسلح سیاهپوست توسط یک پولیس سفید پوست در این شهر کشته شد.

پولیس شهر نیویارک گفته است که مظاهره کنندگان در پل بروکلن یک منسوب پولیس را که لباس شخصی به تن داشت لت و کوب کردند و به گفتۀ پولیس آثار ضرب و شتم در سر و صورت و بازی وی دیده می شود.

مظاهره کنندگان و بستگان چندین فرد سیاهپوست و لاتین تبار که به ضرب گلولۀ پولیس کشته شدند، ابراز امیدواری می کنند که راهپیمایی و اعتراضات آنان مناظرۀ را در مورد خشونت پولیس برضد اقلیت ها سبب شود.

نیکولاس هیوارد یکی از مظاهره کنندگان به خبرگزاری رویترز گفت که پولیس در بسا موارد مرتکب قتل شده است. او می گوید که پسر ۱۳ ساله اش حدود ۲۰ سال پیش هنگامی که با یک سلاح بازیچه سرگرم بازی "دزد و پولیس" با همسالانش بود از سوی پولیس کشته شد.

سال گذشته نیز مظاهرات بر ضد خشونت پولیس در اکثر شهر های امریکا پس از آن راه اندازی شد که مایکل براون یک نوجوان سیاهپوست توسط یک پولیس سفید پوست در شهر فرگاسن ایالت میزوری کشته شد.

پس از این رویداد، کشته شدن اریک گارنر جوان دیگر سیاهپوست توسط پولیس در نیویارک به اعتراضات شدت بخشید.

XS
SM
MD
LG