لینک های دسترسی

Breaking News

امریکایی ها روز شکرگزاری را تجلیل می کنند


سیر ساختن فقرا و نیازمندان یکی دیگر از سنتهای روز شکرگزاری است.
سیر ساختن فقرا و نیازمندان یکی دیگر از سنتهای روز شکرگزاری است.

در خزان سال ۱۶۲۱ میلادی کسانیکه از آنسوی آبها تازه به قارۀ امریکا آمده بودند، سه روز سفره هموار کردند تا جشن جمع آوری خرمن شان را تجلیل کنند. این رویداد در نزد اکثر امریکایی به مثابۀ نخستین جشن شکرگزاری تلقی می شود که امریکایی های بومی نیز در آن نقش عمده داشتند.

میراث شکرگزاری و سفره آراستن برای چندین سده زنده ماند تا اینکه در اکتوبر ۱۸۶۳ رئیس جمهور براهام لینکن آخرین پنجشنبه ماه نومبر را روز ملی شکرگزاری اعلام کرد. سپس رئیس جمهور فرانکلین روزولت نیز مشخص ساخت که پنجشنبه چهارم ماه نومبر روز ملی شکرگزاری در ایالات متحدۀ امریکا باشد.

در عصر کنونی اعضای اکثر خانواده های امریکایی می کوشند که از هر گوشه و کنار در زیر یک چتر جمع شده و سفرۀ شام پنجشبه آخر نومبر را که گوشت فیلمرغ رکن اساسی آن است، با هم صرف کنند. سال گذشته برای مراسم شکرگزاری ۲۴ میلیون فیلمرغ زنده از کانادا به ایالات متحدۀ امریکا تورید شده بود.

در حالیکه خانواده های امریکایی در روز شکرگزاری گوشت فیلمرغ صرف می کنند، یکی از مراسم سنتی و دیرین این روز "بخشایش فیلمرغ" است که رئیس جمهور امریکا آن را به جا آورده از کشتن آن حیوان برای سفرۀ شام انصراف کرده و فیلمرغ را رها می کند.باراک اوبام رئیس جمهور ایالات متحده این مراسم را روز چهارشنبه در قصر سفید به جا آورد.

فردای روز شکرگزاری که جمعه می باشد، بزرگترین روز لیلام و خرید و فروش در ایالات متحده است. در این روز که به نام "جمعۀ سیاه" نیز یاد می شود، فروشگاه ها پس از نیمه شب پنجشنبه باز شده و شماری از مشتریان حتا شب را در پشت دروازه های فروشگاه ها می خوابند.

براساس آماری که فدراسیون ملی فروشات ایالات متحدۀ امریکا ارایه کرده است، انتظار می رود که حدود ۶۸ میلیون شهروند امریکا در روزهای پس از روز شکرگزاری خریداری کنند.

XS
SM
MD
LG