لینک های دسترسی

Breaking News

اوباما در پی تغییر پالیسی در افغانستان نیست


در مارچ ۲۰۱۵ رئیس جمهور افغانستان از باراک اوباما خواست تا پلان خروج نیروهای امریکایی از افغانستان را بطی سازد
در مارچ ۲۰۱۵ رئیس جمهور افغانستان از باراک اوباما خواست تا پلان خروج نیروهای امریکایی از افغانستان را بطی سازد

قصر سفید می گوید که تا آخر سال شمار نظامیان امریکایی در افغانستان به ۵۵۰۰ کاهش خواهد یافت اما تعهد به توسعه این کشور همچنان پابرجا خواهد ماند.

به دنبال نشر گزارش هایی در مورد احتمال ایجاد پایگاهای نظامی دراز مدت امریکا در افغانستان، قصر سفید گفته است که رئیس جمهور باراک اوباما در پی تغییر پالیسی اش برای افغانستان نیست.به باور مقام های امریکایی، اهداف عمدهء استراتیژیک امریکا – اضمحلال شبکه دهشت افگن القاعده – در افغانستان حاصل شده است و نیازی برای توسعه جنگ نیست.

جاش ارنست، سخنگوی قصر سفید، عصر چهارشنبه گفت که پالیسی کاهش شمار نظامیان باقی ماندهء امریکایی در افغانستان تا آخر سال ۲۰۱۶ به ۵۵۰۰ نفر همچنان پابرجاست.

آقای ارنست گفت "دیدگاه رئیس جمهور (اوباما) بر کاهش شمار نیروهای نظامی استوار است".

سخنگوی قصر سفید اما تاکید ورزید که تعهد ایالات متحده به توسعهء درازمدت افغانستان مستحکم است.

این در حالی است که روزنامه واشنگتن پست به نقل از مقام ها در پنتاگون گزارش داده است که قوماندان های ارشد امریکایی بر طرح ایجاد پایگاهای نظامی درازمدت در افغانستان فکر می کنند. گفته می شود که شماری از مقام های نظامی امریکایی مایلند که پایگاها در افغانستان برای "چندین دهه" آینده حفظ شود.

کرونولوژی حضور نظامیان امریکایی در افغانستان در ۱۵ سال گذشته
کرونولوژی حضور نظامیان امریکایی در افغانستان در ۱۵ سال گذشته

جان مکین سناتور پرنفوذ امریکایی هم این هفته به تلویزون آشنا گفت که به منظور شکست کامل طالبان و دیگر گروهای افراطی، امریکا باید در افغانستان حضور نظامی "دایمی" داشته باشد.

رئیس جمهور جدید

قصر سفید گفته است که تغییر در پالیسی جنگی امریکا در افغانستان در آینده، در صلاحیت و لزوم دید رئیس جمهور آینده امریکا خواهد بود.

در نوامبر امسال امریکایی ها برای انتخاب ۴۵مین رئیس جمهوری شان به پای صندوق های رای می روند.

به گفته جاش ارنست "سرقوماندان اعلی آینده (نیروهای امریکا) و تیم امنیت ملی اش با گرفتن مشورت از قوماندانان ما در جبهات افغانستان باید تصمیم بگیرند که چی تعداد نظامیان در آینده برای آن کشور (افغانستان) مناسب است".

نامزدان دموکرات و جمهوری خواه انتخابات ریاست جمهوری که تا هنوز درگیر مبارزات درون حزبی اند، تا حال در باره تغییر پالیسی امریکا برای افغانستان به تفصیل صحبت نکرده اند.

بیشترین بحث های این نامزدان روی مبارزه با گروه دولت اسلامی یا داعش متمرکز بوده است.

XS
SM
MD
LG