لینک های دسترسی

Breaking News

نمایشگاه صنایع دستی زنان افغان در کابل برگزار شد


عکس ادارۀ انکشاف صادرات افغانستان
عکس ادارۀ انکشاف صادرات افغانستان
نمایشگاه بهاری فدراسیون زنان تجارت پیشه و اداره انکشاف صادارت افغانستان امروز در کابل افتتاح شد.

در این نمایشگاه که در هوتل کابل سرینا گشایش یافت انواع مختلف تولیدات داخلی و صنایع دستی زنان افغان عرضه شده که برای سه روز ادامه خواهد یافت.

نجلا حبیب یار، رئیس انکشاف صادارت افغانستان در مورد اهداف برگزاری این نمایشگاه اظهار امیدواری کرد تا "زنان تجارت پیشه... بتوانند در این نمایشگاه تولیدات شان را به فروش برسانند و خارجی های که به بازدید شروع کرده اند هم بتوانند تولیدات شان را به بازار های بین المللی برسانند".

هما رسولی، یکی از مسئولین نماشگاه در مورد اقلام نمایشگاه معلومات داد که شامل "لباس های دست دوزی است، و پروسس مواد غذایی هم داریم که ترشی، چتنی، مربا و ترشی سیر می باشد".

اهمیت نمایشگاه برای رشد تجارت زنان

خانم رسولی برگزاری نمایشگاه ها برای بازاریابی به تولیدات وصنایع دستی زنان را بسیار مؤثر مید اند و می گوید که چنین نمایشگاه ها در ولایات نیز باید دایر گردد.

اصیلا افشار زاده، محصل پوهنتون امریکایی افغانستان که برای خرید و دیدار از نمایشگاه بهاری فدراسیون زنان تجارت پیشه آمده بود به صدای امریکا گفت که با دیدن تولیداتی که زنان در این نایشگاه عرضه کرده اند به این نتیجه رسیده است که زنان افغان طی ده سال گذشته در عرصه تجارت پیشرفت قابل ملاحظه داشته اند.

انورالحق احدی، وزیر تجارت و صنایع افغانستان در هنگام افتتاح این نمایشگاه از زنان افغان خواست تا بخاطرعرضه و بازار یابی برای تولیدات شان در بازار های بین المللی به طرح و دیزاین این محصولات توجه کنند.

ایجاد مراکز دیزان در سراسر افغانستان

وزیر تجارت و صنایع همچنان گفت که یک مرکز طرح و دیزاین برای تولدات داخلی را در وزارت تجارت و صنایع ایجاد کند. آقای احدی افزود "بسیار مهم است که ما دیزاین خوب داشته باشیم، مثال برای قالین ما در مزار-شریف یک مرکز دیزاین ساختیم، همین طور باید برای تمام محصولات دستی یک مرکز دیزاین داشته باشیم".

انواع لباس های دست دوزی مردانه و زنانه، سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی، زیورات، انواع مختلف قالین از جمله تولیداتی بود که زنان تجارت پیشه افغان در این نمایشگاه سه روزه عرضه نمودند.

زنان تجارت پیشه ابراز امیداری میکنند که از طریق این نمایشگاه بتوانند توجه مشتریان خارجی را جلب کنند تا به این وسیله به مارکیت های خارجی نیز وصل شوند.
XS
SM
MD
LG