لینک های دسترسی

Breaking News

شکست انگلستان، باخت افغانستان را به فراموشی سپرد


مورگن کپتان انگلستان حین ضربه زدن به یک بال در رقابت با نیوزیلند
مورگن کپتان انگلستان حین ضربه زدن به یک بال در رقابت با نیوزیلند

تیم کرکت نیوزیلند در رقابت گروهی، خط بیتنگ و بالنگ انگلستان را متلاشی کرد و چندین ریکارد جدید جهانی را در دنیای کرکت ثبت نمود.

انگلیس ها پس از بردن شیر و خط تصمیم به بیتنگ گرفتند اما تمام بازیکنان خود را در ۳۲.۲ اوور با کسب صرف ۱۲۳ دوش از دست دادند.

هدف ۱۲۳، تا کنون کمترین دوش کسب شده توسط یک تیم اشتراک کننده در جام جهانی کرکت ۲۰۱۵ آسترالیا – نیوزیلند می باشد.

نیوزیلندی ها با پوره کردن هدف ۱۲۳ دوش در ۱۲.۲ اوور بلندترین رن ریت را در رقابت های جام جهانی ۲۰۱۵ تا کنون به خود اختصاص دادند.

پیش از این، افغانستان در رقابت با بنگله دیش نتوانست هدف ۲۶۸ دوش را پوره کند و تمام بازیکنان خود را در ۴۴ اوور پس ازکسب ۱۶۷ دوش از دست داد، حالانکه تیمی مانند انگلستان با تاریخچه بزرگ و به عنوان یکی از بنیان گذاران کرکت د در جهان نتوانست حتی بیش از ۳۳ اوور در میدان دوام کند.

روزنامه های جهان، رسانه های تصویری و شنیداری همه و همه در بارۀ نحوۀ رقابت افغان ها که یک تیم دسته دوم جهان کرکت به شمار می رود، صحبت می کردند.

اما نمایش بازی انگلیس ها، رقابت افغانستان در برابر بنگله دیش را از اذهان خارج کرد و از سرخط روزنامه ها انداخت.

به همین دلیل، کارشناسان می گویند که نمی شود "رقابت کرکت را پیشبینی کرد چرا که خوبترین تیم جهان - اگر بخت رخ بگرداند و با یک ستراتیژی درستی به میدان نیاید- در کمترین زمان وکت های خود را از دست می دهد."

بیتنگ و بالنگ نیوزیلند

در میان خط بیتنگ انگلستان تنها رووت، بازیکن آن تیم با کسب ۴۴ دوش تلاش ورزید تیمش را از قهقرا نجات دهد اما او هم در اوور ۳۳ م، با بال میلنی از میدان خارج شد.

در این میان سوتی، بالر نیوزیلند با کسب هفت وکت، ریکارد کسب کنندۀ یکی از چهار بازیکن را به خود نسبت داد که بیشترین وکت را در یک رقابت جام جهانی کسب کرده است.

از سوی دیگر ۱۲۳ دوش، خود کمترین هدف تعین شده برای یک تیم در جام جهانی ۲۰۱۵ تا کنون می باشد که تیم کرکت انگلستان را در رده اخیر گروه الف قرار داد که می تواند نوید خوشی برای افغانستان باشد.

تیم نیوزیلند وقتی به میدان آمد، گویی یک رقابت بیست اووره را بازی می کند، دو بازیکن خط نخست بیتنگ آن تیم با سرعت بالر های انگلستان را زیر فشار گرفته و با ضربه های چهار و شش نمره یی هدف ۱۲۳ دوش را در ۱۲.۳ اوور پوره کرده رقابت را در کمترین زمان با هشت وکت پیروز شدند.

برندوم مک کولوم، بازیکن دیگر نیوزیلند توانست که در هژده بال ۵۰ دوش کسب کند که تیز ترین ۵۰ در تاریخ جام جهانی محسوب می شود. مک کولوم در ۲۵ بال ۷۷ دوش کسب کرد که در آن هشت ضربه ۴ نمره یی و هفت ضربه ۶ نمره یی شامل بود.

تیم نیوزیلند تا کنون پس از سه رقابت و سه پیروزی با کسب شش امتیاز صدرنشین جدول گروه الف رقابت های جام جهانی ۲۰۱۵ است که تقریباْ جایگاه خود را در دور یک بر هشت مشخص ساخته است.

رقابت های بعدی

امروز جمعه تیم های پاکستان - ویست اندیز و بنگله دیش - آسترالیا به مصاف هم خواهند رفت.

حالانکه نزدیک به یک هفته از رقابت های جام جهانی می گذرد تا کنون تیم های نیوزیلند، آسترالیا، هند، افریقای جنوبی و آیرلند در نخستین رقابت های خود پیروز شده اند حالانکه تیم های مطرح مانند ویست اندیز و پاکستان تا هنوز به این خوشحالی دست نیافته اند.

انتظار می رود پاکستان - به ویژه پس از ششمین شکستش در برابر هند در جام جهانی کرکت - تلاش ورزد رقابت با ویست اندیز را به نفع خود تمام کند اما ویست اندیز نیز که شکست تلخی از آیرلند - تیم دستۀ دوم جهان کرکت - خورده است به آن مار زخمی می ماند که در تلاش دوای درد خود است.

کارشناسان رقابت بنگله دیش - آسترالیا را یکجانبه می پندارند و می گویند که پیروزی بنگله دیشی ها در برابر افغانستان شاید تک پیروزی آن تیم در جام جهانی ۲۰۱۵ کرکت بوده باشد.

XS
SM
MD
LG