لینک های دسترسی

Breaking News

عباس: امیدواری جوانان فلسطینی به آینده کم شده است


وزیر خارجه امریکا روز یکشنبه گفت که رهبران دست اندرکار در امور تجارت جهانی، درحال مطالعه اعطای یک سرمایه گذاری چهار میلیارد دلاری در اقتصاد فلسطینی ها اند تا از تلاشهای استقرار یک صلح جامع در شرق میانه پشتیبانی شود.

اما رهبر فلسطینی ها می گوید که تعلیق گفت و شنود ها و پالیسی های اسرائیل امیدواری جوانان فلسطینی را برای ایجاد دو کشور مستقل کاهش داده است.

جان کری می گوید ابتکار و گامهای اولیه سرمایه گذاری بخش خصوصی در زمینه های جهانگردی، ساختمان، کارخانه های سبک، انرژی، کشاورزی و تکنالوژی اطلاعات و ارتباطات در حال حاضر نتایج چشمگیری را بوجود آورده است.

نظر جوانان فلسطینی

محمود عباس رهبر ادارۀ خودمختار فلسطینی ها گفت که این پیشنهاد در زمان بسیار حساسی ارائه می شود زیرا نسل جدید امیدهای خود را در رابطه با راه حل به ایجاد دو کشور علحیده تقریباً از دست داده، زیرا آنچه را که به گفتۀ او آنها شاهد اند امیدی را برای شان باقی نمی گذارد.

آقای کری نشست اقتصاد جهانی در اردن گفت که چنین سرمایه گذاری می تواند تولید ناخالص داخلی را در سه سال آینده پنجاه درصد افزایش دهد که خود میزان بیکاری را از ۲۱ درصد به هشت درصد کاهش می دهد. وزیر خارجه امریکا خاطر نشان کرد که با این سرمایه گذاری، به ویژه بخشهای کشاورزی و خانه سازی رونق خواهد گرفت.

طرح دو کشور علحیده

جان کری گفت بنیامین نتنیاهو، نخست وزیر اسرائیل و محمود عباس رهبر فلسطینی ها هر دو از این طرح پشتیبانی می کنند زیرا فلسطینیها با تغییر شرایط سرمایه گذاری، از در آمد بیشتری برخوردار خواهند شد و این خود کمک شایانی به آینده سازی خواهد کرد.

در همین حال شیمون پیرز، رئیس جمهور اسرائیل نیز که در نشست اقتصاد جهانی در اردن شرکت کرده بود، ابراز امیدواری کرد که آقای کری علاوه بر یک طرح سیاسی، طرح اقتصادی مهمی را نیز برای حل مشکل منطقه با خود آورده است.

طرح اقتصادی فلسطینی ها در رابطه با مذاکرات چهارجانبه شرق میانه است. مذاکرات چهارگانه متشکل از ایالات متحده، سازمان ملل متحد، اتحادیه اروپا و روسیه می باشد.
XS
SM
MD
LG