لینک های دسترسی

Breaking News

پست های احتمالی به احزاب مخالف در کابینه مصر


تلویزیون دولتی مصرتصاویر جلسه ای را امروز پخش کرد که در آن عدلی منصور، رئیس جمهور مؤقت و حازم الببلاوی، صدر اعظم مصر درمورد انتقال سیاسی کار می کردند که شامل اصلاح قانون اساسی و برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در ان کشور می باشد.

اخوان المسلمین و نور گروه هایی اند که طرح انتقال سیاسی را مورد انتقاد قرار داده که آقای منصور بعد از برکناری محمد مرسی توسط نظامیان، پیش کرده است.

اخوان المسلمین بر تشکیل حکومت مؤقت اعتراض کرده و هر گونه پیشنهاد پیوستن با آن را رد می کنند. آنها خواهان دوباره بر قراری آقای مرسی می باشند.

جبهه نجات ملی - گروه عمده لیبرال در مصر - می گوید که آنان در طرح انتقال مشورت نخواسته اند و با این چنین عناصر خاصی مخالف اند.

در همین حال جنبش جوانان تمرد با جبهه نجات ملی همنوا بوده و هر دو گروه برنامه هایی را برای تغییرات عمده در این طرح پیشنهاد می کنند.

جهاد الحداد، سخنگوی اخوان المسلمین می گوید در میان سایر موضوعات، اعتماد یک مشکل است.

"حتی همین اکنون که ما صحبت داریم، آنها مشخص نساخته اند که این طرح برای چه مدتی عملی خواهد شد. آنها تا هنوز تأریخ مشخص برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و یا پارلمانی را اعلام نکرده اند. چگونه کسی می تواند دوباره بر آنها اعتماد کند؟"

در همین حال، مظاهره کنندگان اولین سحری ماه رمضان را درقاهره انجام دادند.

یکی مظاهره کننده گان طرفدار مرسی گفت که او امیدوار است تا ماه رمضان به خشونت های خاتمه دهد که در آن در اوائل این هفته ده ها تن کشته شد.

در همین حال، جین سکی، سخنگوی وزارت خارجه ایالات متحده روز گذشته گفت که این کشور با حزب اخوان المسلمین در تماس است و انها را در سهمگیری انتقال سیاسی در مصر تشویق می کند. او همچنان گفت که هر روند در مصر باید فراگیر باشد.
XS
SM
MD
LG