لینک های دسترسی

Breaking News

نظر سنجی ها: جمهوریخواهان مقصر تعطیل حکومت اند


در حالیکه امروز، دومین روز تعطیل اکثریت دوایر حکومت فدرال امریکاست، جمهوریخواهان و دموکراتها در کانگرس یک دیگر را و اکثر امریکائیان هردوی آنان را مقصر میدانند.

نظر پرسی های عامه نشان میدهد که جمهوریخواهان بیشترین تقصیر را برای تعطیل دوایر دولتی امریکا به عهده دارند. در عین زمان این ارقام بیانگر ان است که امریکایی ها بطور فزاینده از دو قطبی شدن سیاسی و انقسام احزاب به ستوه امده اند. بر اساس نظر سنجی پوهنتون گوینی پک ٧٢ در صد امریکائیان مخالف این تعطیلی میباشند.

به مجرد اینکه تعطیل حکومت اغاز شد رئیس جمهور بارک اوباما گفت جمهوریخواهان مسؤل ان اند زیرا انها از مبارزه برای ضعیف کردن مواظبت صحی اوباما دست نخواهند برداشت.

فسخ سفر اوباما به آسیا

رئیس جمهور بارک اوباما دو سفرش را به اسیا به دلیل تعطیلی بخشی از دفاتر حکومت لغو کرده است. این سفر بخشی از تمرکز گسترده اوباما در تقویت روابط اقتصادی امریکا با آسیا است. قصر سفید میگوید اقای اوباما پلان سفر به مالیزیا و فلیپین را لغو نموده اما انتظار میرود که به اندونیزیا و برونی برود که این دو سفر به روز شنبه پلان گردیده است.

اوباما
اوباما


مجلس نمایندگان ایالات متحده امریکا دیروز بر سه طرح جداگانه رای نداد که منابع مالی برخی از بخش هایی حکومت امریکا را فراهم و آنها را فعال نگهمیدارد. این سه طرح بروز سه شنبه از سوی جمهوری خواهان پیشنهاد شده بود و اگر تصویب و اجرای میشد، موزیم ها و پارک های ملی امریکا باز و معاش تقاعد برای کسانیکه در اردو خدمت کرده اند تامین میشد.

بدبینی مردم در برابر قانونگذاران

پرخاش دو حزبی در مجلس مقننۀ ایالات متحده همه مسایل به شمول مذاکرات تجارتی و پژوهش طبی را در حاشیه قرار داده که این امر امریکائیان را در مورد قانونگذاران شان بیشتر بدبین ساخته است.
جدال بر سر قانونی موسوم به مراقبت صحی اوباما است که بیمه صحی را به میلیونها نفر فاقد پوشش بیمه صحی، فراهم میکند. قانونگذاران جمهوریخواه، خواستار لغو یا حد اقل تاخیر این قانون قبل از تصویب بودجه جدید اند.

رئیس جمهور اوباما به روز سه شنبه گفت نمی خواهد به آنچه او مطالبۀ باج توسط جمهوری خواهان خواند، تسلیم شود. وی گفت قانون در کانگرس تصویب شده و هیچ ربطی به مساله بودجه ندارد. اقای اوباما گفت: «من اجازه نمی دهم که کسی نام نیک ایالات متحده امریکا را فقط برای مبارزۀ تکرار در انتخابات یا براورده کردن مطالبات ایدیالوژیکی، بدنام بسازد.»

جان بینر رئیس مجلس نمایندگان ایالات متحده امریکا مجلس سنا به رهبری دموکراتها را مقصر این تعطیلی میداند و میگوید حزب وی پیشنهاد سازگاری کرده است. آقای بینر گفت: «شب گذشته انها نه تنها انرا رد کردند بلکه تقاضای ما برای نشستن و رفع اختلافات ما تحت قانون اساسی نیز نپذیرفتند قانونی که واضح میسازد اگر هر دو مجلس موافق نباشند، ما باید بنشینیم، صحبت نمایم و معضلات را حل کنیم.»
به گفته تحلیلگران، اگر تعطیل ادامه یابد ممکن جمهوریخواهان بخش از رای حامیان خود را از دست بدهند. امریکائیان به طور فزاینده با نبرد دو حزبی در کانگرس نا راحت شده اند.

مسدود شدن ادارات دولتی
please wait

No media source currently available

0:00 0:05:16 0:00


در جریان تعطیل بخش از حکومت، حدود هشت صد هزار کارمند حکومت ایالات متحده امریکا برای مدت نامعلوم بدون معاش مرخص شده اند. اخیراً تعطیلی حکومت در سالها ١٩٩٥ و ١٩٩٦ بوقوع پیوسته بود که مدت ٢١ روز دوام یافت که طولانی ترین تعطیل دوایر حکومتی در تاریخ ایالات متحده به شمار میرود.
XS
SM
MD
LG